خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش صورت گرفت؛

آغاز عملیات آماده سازی زیرساخت های نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز با حضور وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۲۲۴

کلنگ زنی شروع عملیات آماده سازی زیرساخت های پروژه نیروگاهی رامهرمز به ظرفیت کل 615 مگاوات با حضور وزیر نیرو انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز سه شنبه ۱۴ اسفند ماه کلنگ عملیات آماده سازی زیرساخت های پروژه نیروگاهی رامهرمز با حضور وزیر نیرو و مسئولان استانی به زمین خورد.

نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز شامل یک واحد گاز به ظرفیت 410 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 205 مگاوات است که پیش بینی میشود تا اواخر سال 1400 به شبکه سراسری سنکرون شود.

در نیروگاه رامهرمز از توربین های نسل جدید استفاده خواهد شد و راندمان بخش گاز این نیروگاه 2/42 درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به 62 درصد نیز می رسد.

براساس این گزارش، سرمایه لازم جهت احداث  نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز از طریق منابع مالی خارجی تامین  خواهد شد. هزینه کل احداث نیروگاه رامهرمز بالغ بر 350 میلیون یورو برآورد شده است.

هدف از ساخت این نیروگاه تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص در سطح استان خوزستان است که نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز با سرمایه پذیری شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت 70 هکتار احداث خواهد شد.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز و گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است، نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز در کیلومتر 60 جاده رامهرمز به اهواز در استان خوزستان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز