خبرگزاری کار ایران

امروز با حضور وزیر نیرو؛

جلسه معارفه مدیرعامل جدید آب و برق خوزستان برگزار شد/ اردکانیان: ۶۰ درصد ظرفیت نیروگاهی در خوزستان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۶۱

وزیر نیرو گفت: از ۵۱ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سدهای بزرگ ساخته شده در کشور، ۲۲ میلیارد متر مکعب آن در خوزستان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمدرضا اردکانیان عصر امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه، در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: از ۵۱ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سدهای بزرگ ساخته شده کشور، ۲۲ میلیارد متر مکعب آن در خوزستان قرار دارد که به معنای وجود سهم ۴۲ درصدی وزارت، در خوزستان مخازن سدهای بزرگ ساخته شده است.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار شبکه‌های مدرن آبیاری در کشور، ۴۵۰ هزار هکتار در خوزستان قرار دارد که معادل ۲۰ درصد شبکه های مدرن آبیاری کشور است.

وزیر نیرو تصریح کرد: از مجموع ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه های برق آبی کشور بیش از ۷ هزار مگاوات آن در خوزستان قرار دارد که ۶۰ درصد است.

اردکانیان گفت: از مجموع ۲ هزار و چهارصد میلیارد تومان منابع مالی حاصل از فروش منابع آب طبق قانون ۲۷ درصد آن متعلق به خوزستان است و ۴۰ درصد دارایی های فیزیکی وزارت نیرو در این استان قرار دارد.

وی ادامه داد: سازمان آب و برق قدمتی بیش از قدمت تاسیس وزارت نیرو دارد و از آن قدیمی تر است.

اردکانیان با اشاره غیرمستقیم به مدیریت طولانی مدت شمسایی مدیرعامل پیشین بر سازمان آب و برق و عدم حضور وی در جلسات استانداری و پاسخگویی به اصحاب رسانه، بر پاسخگویی فرهاد ایزدجو مدیرعامل جدید سازمان آب و برق خوزستان به مردم استان و اصحاب رسانه تأکید کرد.

وی بیان کرد: در حال تدوین شیوه نامه ای برای محدودیت عمر مدیریت در وزارت نیرو و گردش نخبگان هستیم.

وزیر نیرو ادامه داد: چرخش نخبگان باید در وزارت نیرو وجود داشته باشد و این گونه نباشد که در سازمان های بزرگ و ثروتمند مثل آب و برق خوزستان در رابطه با چرخش نخبگان و گردش مدیریتی دچار مشکل باشد.

اردکانیان با اشاره به شرایط آب در کشور و خوزستان، مسئله آب را مسئله ای میان بخشی و نیازمند هم افزایی و تفاهم و هماهنگی سازمان های مرتبط با حوزه آب دانست.

وی توجه به سیل بندها، لایروبی رودخانه های خوزستان و ایمنی سدها را در زمان سیلاب و بارندگی شدید امری حیاتی خواند.

وزیر نیرو که با آرامش سخنرانی می کرد و سعی در مدیریت فضای جلسه به دلیل حساسیت مسئله آب و بحران های مرتبط با آن و انتقادهای مرتبط با مدیریت طولانی مدت شمسایی بر سازمان آب و برق خوزستان داشت، خواستار توجه جدی مدیرعامل جدید آب و برق به این حساسیت ها و دغدغه مردم و نمایندگان شد، اما به صورت مستقیم پاسخی به درخواست های مردم  و پرسش های نمایندگان استان در مجلس در باره طرح های انتقال آب بین حوزه ای از سرچشمه کارون نداد.

اردکانیان بر پایبندی خود به قول های داده شده به نمایندگان استان در مجلس بهنگام رای اعتماد و برنامه های خود تأکید کرد.

جلسه معارفه مدیرعامل جدید آب و برق خوزستان برگزار شد/ اردکانیان: ۶۰ درصد ظرفیت نیروگاهی در خوزستان قرار دارد

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز