خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی خوزستان:

پایان هفته ای بارانی در انتظار خوزستان/ بیشترین حجم بارش ها در حوزه سد های استان

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۵۸۸

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: طبق آخرین بررسی های نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی، از ظهر جمعه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده وارد خوزستان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محمد سبزه زاری اظهار کرد: با ورور سامانه بارشی از ظهر جمعه ۱۹ بهمن ماه تا اواخر روز دوشنبه با افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش یاد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه ای و احتمال تگرگ در استان مواجه خواهیم‌ بود.

وی افزود: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می شود و شمال خلیج فارس نیز طی این ایام مواج خواهد بود.

سبزه زاری بیشترین حجم بارش ها را در روز شنبه در مناطق غربی، شمالی و شمال شرقی استان که شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون می باشد خواند و تصریح کرد: روز یکشنبه در مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز دز، کارون و مارون است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارش ها در روز دوشنبه در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان شامل حوزه های آبریز کارون و مارون می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بارشها بویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیدا توصیه می گردد، نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

سبزه زاری به عموم مردم توصیه کرد و گفت: از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها جدا خودداری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز