خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت:

خوزستان جزو ۵ استان برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۹۱

مدیرکل مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: خوزستان در بین ۵ استان برتر کشور در زمینه پیشگیری قرار دارد. از طرح و ایده جدید و ابتکاری که پایلوت شده باشد استقبال کرده و تخصیص اعتبار آن را تضمین می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، وهاب زاده ظهر امروز ۲۸ آذر ماه، در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان ضمن تشکر از مسئولین استان، اظهار کرد: خوزستان در زمینه پیشگیری از اعتیاد جزء ۵ استان برتر کشور است.

وی افزود: هر گونه طرح  و ایده جدید و ابتکاری که در نظر دارید را مطرح کنید، در همین جلسه مصوب می کنیم و اعتبار آن را تضمین می کنیم.

وهاب زاده تاکید کرد: البته تخصیص اعتبار منوط به اجرای طرح بصورت پایلوت در چند منطقه و قابلیت اجرایی داشتن، است.

وی ادامه داد: استان خوزستان برای من بسیار مهم است؛ تلاش کردیم اعتبارات خوزستان در خصوص مبارزه با مواد مخدر ۳ برابر شود.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تصریح کرد: مبلغ ۷۵ میلیارد تومان با کمک وزارت آموزش و پرورش، اداره کل مواد مخدر کشور و وزارت کشور برای اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر وزارت آموزش و پرورش کشور تعیین شده است.

وی ضمن اشاره به این نکته که نرخ پوشش برنامه ها پایین است، بیان کرد: باید در برنامه ششم توسعه به کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد برسیم. در خوش بینانه ترین حالت، نرخ پوشش ما در این برنامه ۲۰ درصد است که باید به بالای ۵۰ درصد برسد.

وهاب زاده در خصوص مشکلات اجرایی در روند اجرای برنامه ها، تصریح کرد: هنوز نظارت به درستی انجام نمی شود؛ زیرا نیروی متخصص کار مبارزه با مواد مخدر در ادارات وجود ندارد، چرا که ساختار مناسب نیست.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی جلسه ۳۰۸، گفت: در هر دستگاه باید دفتر ویژه برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشد.

مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن اشاره به جوانی علم پیشگیری در ایران عنوان کرد: انتظار اتفاقات خاص را نداشته باشید چرا که کار سخت و دیر بازده است. ابتدا باید دانش کار را داشته سپس تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار را داشته باشیم. برای رسیدن به نتایج مثبت باید برنامه ها بصورت مستمر پیگیری شوند.

وهاب زاده یاد آور شد: مسئولین به مسئله اعتیاد توجه جدی نمی کنند، گرفتاری به مواد مخدر در همه اقشار وجود دارد. پیشگیری را باید در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: اگر در پیشگیری وضعی( دسترسی به مواد مخدر) خوب عمل نکنیم، هر میزان که در آموزش تلاش کنیم مثمر ثمر نخواهد بود. نیروی انتظامی اقدامات خوبی در این خصوص در اطراف دانشگاهها و مدارس انجام‌ داده است.

وهاب زاده ضمن اشاره به تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه مبارزه با مواد مخدر، گفت: به ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی آموزش داده ایم. تعداد افراد آموزش دیده در خوزستان نیز بسیار است، اما الان کجا هستند؟ اگر اساتید مجرب دارید چرا از تهران دعوت می کنید و اگر ندارید استاد مجرب تربیت کنید.

مدیرکل مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سعی کردیم کمبود منابع اعتباری را در سال جاری جبران کنیم. بودجه دستگاه های دولتی محدود است از ظرفیت انجیو ها، خیرین و کمک های مردمی استفاده کنید.

وی در خصوص آموزش پیشگیری از مواد مخدر در سطوح آموزشی، تاکید کرد: اگر ۲ واحد درسی مهارت های زندگی اجباری شود، نتایج خوبی در پی خواهد داشت. این مطالب در کتب درسی دانش آموزان نیز باید وارد شود.

وهاب زاده در پایان ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی را خیلی جدی نگرفتیم اکنون همه به سمت فضای مجازی حرکت می کنند. با ورود جدی به این فضا برای آموزش مبارزه با مواد مخدر دست آورد های خوبی نصیب ما خواهد شد.

خوزستان جزو ۵ استان برتر در زمینه مبارزه با مواد مخدر

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز