خبرگزاری کار ایران

برگزاری اولین نمایشگاه خوشنویسی قطعات نثر ادبی در کشور، توسط خوشنویس خوزستانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۹۶

اولین نمایشگاه خوشنویسی قطعات نثر ادبی در ایران توسط حدیث پویان مهر، خوشنویس خوزستانی که از ۹ آذر در اهواز برگزار شده، با توجه به استقبال شایسته مردم و هنرمندان خوزستانی تا ۲۰ آذرماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این نمایشگاه توسط هنرمند خوزستانی حدیث پویان مهر (عضورسمی انجمن خوشنویسان ایران) برای اولین بار در قالب خط شکسته نستعلیق قدما در اهواز برگزار شده است.

پویان مهر عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران، مدرس دانشگاه و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی گردشگری نیز می باشد.

پس از برپایی موفقیت آمیز این نماشگاه در تهران (فرهنگسرای شفق) که با حضور استاد محمود دولت آبادی برگزار گردید، اکنون در اهواز زادگاه این هنرمند خوزستانی در حال برگزاری است.

این هنرمند که از سال ۹۶ به عضویت رسمی انجمن خوشنویسان ایران درآمده، فعالیت حرفه ای خوشنویسی و نیز خط شکسته نستعلیق را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است.

«حدیث پویان مهر» برای نخستین بار برخی مفاهیم و عبارت های ادبی از آثار محمود دولت آبادی نویسنده صاحب سبک را در قالب آثار خوشنویسی شکسته نستعلیق عرضه نموده است.

محمود دولت آبادی (زاده 10 مرداد 1319، دولت آباد سبزوار) نویسنده، نمایش نامه نویس و فیلم نامه نویس برجسته ایرانی است که رمان بلند ( 10 جلدی) کلیدر از جمله مشهورترین و با ارزش ترین آثار وی به شمار می رود.

پویان مهر همچنین درباره ی چگونگی شکل گیری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: به علت علاقه فراوان به کتاب های استاد دولت آبادی، انگیزه دیدار با وی و راه اندازی نمایشگاهی از آثار ایشان در من شکل گرفت.

وی افزود: انتخاب جمله ای از کتاب «سلوک» استاد و اجرا و ترکیب آن به شکل خط شکسته نستعلیق برای هدیه دادن به استاد در زمان دیدار، اولین قدم برای برگزاری این نمایشگاه بود که با استقبال ایشان همراه شد.

به گفته ی این هنرمند، پس از پنج ماه مطالعه آثار استاد دولت آبادی، ابتدا 120 جمله از استاد انتخاب و از این تعداد 30 جمله برگزیده شد و پس از هشت ماه فعالیت هنری برای عرضه در نمایشگاه آماده گردید.

پویان مهر از جمله ملاک های مهم انتخاب خوشنویسی از این عبارت ها را اندیشه و نوع نگاه این نویسنده به انسان و سبک زندگی انسان ها عنوان کرد و گفت: سعی کردیم جملاتی را انتخاب کنیم که بیشتر با این نوع رویکرد همخوانی دارد.

علاقه مندان برای تماشای آثار می‌توانند از ساعت ۱۸ الی ۲۰ به آدرس کیانپارس، خیابان ۲ شرقی، ساختمان پزشکی اداری مجتمع تشریفات، طبقه ۱۱، واحد ۱۱ مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، اختتامیه این نمایشگاه امروز ۲۰ آذرماه می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز