خبرگزاری کار ایران

طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

درخواست شهردار چوئبده برای احداث فرودگاه در این شهر

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۸۸

شهردار چوئبده طی نامه‌ای به نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، خواستار احداث فرودگاه در این شهر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، با توجه به شرایط ویژه شهر چوئبده برای احداث فرودگاه که به یکی از مطالبات مردم این شهر نیز تبدیل شده است، ناجی فرحانی صدر«شهردار چوئبده» طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار یاری آنها در این رویداد مهم شد.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر عامر کعبی

جناب آقای دکتر جلیل مختار

جناب آقای غلامرضا شرفی

نمایندگان محترم مردم شریف آبادان در مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضر هستید در قرن حاضر حمل و نقل هوایی در روابط کشورهای مختلف جهان، تبادل فرهنگ، نمایش قدرت های اقتصادی و نظامی و تسریع امور حیاتی یک کشور نقش حساسی بر عهده دارد. از این رو صنعت حمل و نقل در هر کشور بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی آن کشور محسوب می شود. اهمیت حمل و نقل هوایی و لزوم توجه بیشتر به این مقوله در جهت توسعه متوازن کشور به ویژه در حوزه های جذب گردشگر و سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی و عمرانی یک ضرورت است. در ایران تا کنون فرودگاه ها مورد توجه زیادی قرار گرفته اند و استان های زیادی از فرودگاه برخوردارند که می‌توان به استان زرخیز و ژئوپولایتیک خوزستان با در اختیار داشتن 5 فرودگاه اشاره کرد.

یکی از فرودگاه‌های راهبردی استان خوزستان، فرودگاه آبادان با رویکردی بین‌المللی است. این فرودگاه جزء اولین فرودگاه های کشور بوده که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه نفت با هدف توسعه اقتصادی، اجتماعی و عمرانی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر احداث شد. تا جایی که نخستین پروازهای خارجی از فرودگاه مهرآباد تهران و سپس فرودگاه بین‌المللی آبادان در نیمه دوم سال 1328 آغاز شد. فرودگاه آبادان به عنوان فرودگاه کمکی و احتیاطی برای فرودگاه مهرآباد جهت میزبانی پروازهای خارجی به انجام وظیفه پرداخت که گاه به دلایل جوی و سایر موانع، پروازی قادر به نشستن در مهرآباد نبود از فرودگاه آبادان برای فرود استفاده می‌کرد.

اکنون به دلیل تعدد پرواز در فرودگاه بین‌المللی آبادان، به دلیل توسعه متوازن منطقه‌ای ناشی از خدمات رسانی سازمان منطقه آزاد اروند، نیازمند یک فرودگاه کمکی و احتیاطی بوده که شهر راهبردی و سوق الجیشی چوئبده( دروازه شکست حصر آبادان ) به دلایل ذیل الذکر بهترین گزینه با رویکرد پذیرایی پروازهای داخلی و واگذاری پروازهای خارجی به فرودگاه آبادان می‌باشد.

شهر چوئبده با موقعیت منحصر به فرد اقلیمی و ژئوپولایتیکی دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی ویژه‌ای بوده که متأسفانه مغفول مانده است. این شهر از نقاط منحصر به فرد گردشگری است که می تواند به عنوان قطب اکوتوریسم استان در آینده نزدیک مطرح شود. وجود شهرک صنعتی برای جذب سرمایه‌گذاری پایدار، ادارات بنادر صیادی، تجاری و گمرک برای تسهیل داد و ستد اقتصادی، رودخانه همیشه خروشان بهمنشیر و نخلستان‌های سرسبز به عنوان جاذبه‌های گردشگری طبیعی و نیز بالغ بر 80 حسینیه و 6 مسجد به عنوان جاذبه‌های گردشگری مذهبی و بیمارستان صحرائی الزهرا‌(س ) و یادمان شهدای چوئبده به عنوان جاذبه گردشگری دفاع مقدس می‌تواند نقش سازنده و تأثیر گذاری برای توسعه منطقه‌ای با محوریت، مدیریت و نظارت سازمان منطقه آزاد اروند باشد. این سازمان با اهداف بلند مدت خود بایستی به نقش احداث فرودگاه در شهر راهبردی چوئبده با استانداردهای لازم جهت توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی توجه ویژه‌ای داشته باشد. در سبک جدید شهرسازی که در آن موضوع توسعه پایدار با محوریت عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست جهت نیل به توسعه اقتصادی مولد و پایدار توجه ویژه‌ای می شود. به وجود فرودگاه در شهرهای مجاور همانند فرودگاه‌های شارجه و دبی در کشور امارات متحده عربی توصیه‌های کارآمد مؤثری پیشنهاد شده است. لذا احداث فرودگاه در شهر چوئبده ضمن دارا بودن پشتوانه استدلال‌های علمی و توجیه اقتصادی می‌تواند این شهر را که دارای شهروندان شهید پرور، انقلابی، ولایتمدار، مذهبی و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در زمره شهرهای منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی و جهانی برای تحقق آرمان‌های مقدس امام راحل (ره) و چشم انداز 20 ساله کشور مؤید مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) قرار دهد.

مستدعی است برنامه‌ریزی، تخصیص منابع، تسهیلات قانونی و فراهم نمودن زمینه اجرائی پروژه صدرالذکر را میسر فرمائید. قبلا از حسن اهتمام حضرتعالی نهایت تشکر، قدردانی و سپاسگزاری به عمل می‌آید.

درخواست شهردار چوئبده برای احداث فرودگاه در این شهر

درخواست شهردار چوئبده برای احداث فرودگاه در این شهر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز