خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

دستگیری جستجوگران اشیای تاریخی در اندیکا و دزفول

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۷۷

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از انهدام باندهای حفاری غیرمجاز در شهرستان‎های اندیکا و دزفول خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سرهنگ پاسدار حسین بهداروند اظهار داشت: با توجه به گزارش رسیده مبنی بر حضور یک گروه باند حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی شهرستان اندیکا، موضوع در دستور کار این یگان قرار گرفت و ضمن سیر مراحل قانونی و هماهنگی با نیروهای انتظامی، نیروهای یگان به محل مورد نظر عزیمت کردند که این نیروها به محض ورود به محل دو دستگاه خودرو و یک چادر که تعداد پنج نفر در آن حضور داشتند را مشاهده کردند.

وی با بیان این‎که متهمان در تحقیقات اولیه، خود را به عنوان پیمانکار جهت فعالیت عمرانی معرفی کردند، افزود: طی بازرسی صورت‎گرفته از خودرو، یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات و آلات و ادوات حفاری کشف شد و باتوجه به عنصر غافلگیرانه پنج نفر دستگیر، دو خودرو توقیف، یک دستگاه فلزیاب و آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه از دستگیری چهار حفار غیرمجاز نیز در دزفول خبر داد و ادامه داد: با توجه به گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول، طی تماس تلفنی رئیس پاسگاه انتظامی سنجر مبنی بر حضور حفاران غیرمجاز، نیروهای یگان حفاظت بی‎درنگ به محل موردنظر عزیمت کردند و طی عملیات موفق به دستگیری چهار نفر و کشف و ضبط ادوات حفاری شدند.

بهداروند بیان کرد: درخصوص این دو عملیات، ضمن تشکیل پرونده هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است و تلاش جهت دستگیری متهمان احتمالی دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز