خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان و کارشناسان ایمنی برگزار شد؛

برگزاری مراسم گرامیداشت ایمنی و آتش‌نشانی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۵۲

مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی، با حضور مدیران، روسا، مسئولان و کارشناسان ایمنی و آتش‌نشانی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این مراسم که پس از رژه ناوگان خودرویی در تالار آفرینش شکل گرفت، مدیرعامل سازمان در سخنانی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام محرم و گرامیداشت یاد حماسه حسینی، از انسان هایی که ایثار گرانه جان خود را به مخاطره می اندازند تا ایمنی و سلامتی برای دیگران مهیا باشد، تشکر و قدردانی کرد.

شهیدی نیا گفت: در واقع آنچه که از اهمیت اولیه برخوردار است که ما در حوادث جلوگیری از اتفاق را سرلوحه کارهای‌مان قرار داده و تمام بخش های یک سازمان توجه به ایمنی را سرمشق کار خود قرار داده و به عنوان جزئی از وظایف ذاتی خود در نظر داشته باشد و  نباید در نظر بگیریم که کنترل این موارد صرفاً بر عهده ایمنی و آتش‌نشانی است بلکه بایستی به عنوان یک فرهنگ در سطح سازمان جاری شود.

فرمانده پدافند غیر عامل منطقه گفت: یکی از کارهایی که امروزه به عنوان عامل موفقیت در کنترل حوادث مدنظر است استقرار و تقویت ساختارها از جمله سیستم مدیریت ایمنی است که توجه کافی به آن می تواند تا حد زیادی از حوادث صنعتی جلوگیری کند، طبق تحقیقات انجام شده اگر این سیستم به طور کامل مستقر شود و تمام عوامل آن مورد توجه قرار گیرد ظرف مدت ۶ تا ۸ سال می تواند تا ۸۰ درصد ریسک اتفاق حوادث صنعتی را کاهش داد، که این عدد بسیار قابل توجه ای است.

وی افزود: در سال گذشته با اهمیتی که به مقوله ایمنی ایجاد گردید، شاهد بودیم که تعداد حوادث به صورت قابل ملاحظه کاهش یافته است امیدواریم که این روند در دستور کار قرار گیرد و با همین نگرش کار را پیش برده تا ثمرات آن شامل همه ما شود، و آن چیزی نیست جز جلوگیری از حوادث صنعتی.

شهیدی نیا در ادامه بیان کرد: ابتدا ما باید از آماده به کار بودن تجهیزات و سیستم های خود در شرایط مقابله با حوادث در شرایط اضطراری اطمینان حاصل کنیم، خوشبختانه روندی که در منطقه دنبال می‌شود،  روند ارتقا و تقویت این موضوع می باشد و ما شاهد بودیم در ظرف دو سال گذشته شرکت ها در این مقوله سرمایه گذاری خوبی انجام داده اند و اراده راسخی جهت تهیه تجهیزات عمومی مناسب برای این منطقه به صورت مشترک، بین تمام شرکت ها مستقر در منطقه وجود دارد.

وی افزود: آموزش های عمومی و تخصصی برای بالا بردن اثر بخشی نیروها بسیار موثر است که در این زمینه حرکت خوبی در منطقه آغاز شده و شرکت ره آوران فنون متولی این روند شده است.

خوشبختانه امسال با برنامه ریزی که در وزارت نفت انجام شده است، بحث تربیت فرماندهان صحنه در دستور کار قرار گرفته است و به نوعی برنامه‌ریزی می‌کنیم که در منطقه و بخش‌های خصوصی اجرا شود، در سال گذشته در بحث توانمندسازی بیشتر بحث CMT(سیستم مدیریت بحران) بود و امسال در بحث ICS (سیستم فرماندهی حادثه) در نظر داریم از یک ماه آینده شروع به فعالیت نماییم. یکی از مسائلی که در حوادث قبلی دیده می‌شد تداخل در وظایف CMT و فرماندهی صحنه بود که با برگزاری چنین دوره‌هایی این خلا از بین می رود.

در این مراسم همچنین کشکولی، سرپرست HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیام وزیر نفت را قرائت کرد و امیرحیاتی‌نیا، سرپرست ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی گزارشی از عملکرد این اداره به حضار ارائه کرد.

در این مراسم همچنین طاهری مشاور HSE مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندرامام با مطالبی با موضوع فرهنگ ایمنی ارائه و در پایان برنامه به نفرات برتر ادارات ایمنی و آتش‌نشانی شرکت‌های منطقه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز