خبرگزاری کار ایران

تولید هفت هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماهه نخست سال ۹۷ در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۴۷

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان، گفت: با توجه به نیاز شبکه سراسری و همچنین برنامه تعمیرات واحدهای تولیدی، هفت هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق در سه ماه نخست ۹۷ در خوزستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مهرداد بلادی موسوی اظهار داشت: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات ساعت است که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و ۲۷ مگاوات می باشد.

وی افزود: از هفت هزار و ۹۲۲ گیگاوات ساعت برق تولیدی در سه ماهه نخست سال، سهم نیروگاه های برق آبی برابر یک هزار و ۲۰۲ گیگاوات ساعت (۱۶ درصد) و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر شش هزار ۷۲۰ گیگاوات ساعت ( ۸۴ درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان ( رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان ، ماهشهر و فجر) در سال جاری شش هزار و ۷۲۰ گیگاوات ساعت تولید داشته اند که از این میزان ۴۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۵۳ درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی تولید شده است.

بلادی موسوی اضافه کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از ۷۲ گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

وی تصریح کرد: پیک خرداد ماه سال جاری هفت هزار و ۶۵۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود ۲/۸ درصد کاهش داشته است، انرژی مصرفی در سه ماهه سال ۱۳۹۷ نیز برابر با ۹ هزار و ۸۴۹ گیگاوات ساعت بوده است که نشان دهنده حدود ۲ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل می باشد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با تقدیر و تشکر از مردم و مشترکین به خاطر همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی، گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی از مردم تقاضا می کنیم استفاده بهینه از برق را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بلادی موسوی تاکید کرد: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (۱۳ الی۱۷ و ۲۱ الی ۲۳) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز