خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی ایلنا با روسای اتحادیه های کامیون داران و نفت کش ها مطرح شد:

تکذیب شایعه اعتصاب کامیون داران در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۸۲۹

در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر اعتصاب کامیون داران از اول مرداد ماه، روسای اتحادیه های کامیون داران و نفت کش های خوزستان این اخبار را تکذیب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، ناجی سلامی رئیس اتحادیه کامیون داران خوزستان در گفتگو با ایلنا ضمن اشاره به اینکه دست هایی پشت پرده به این شایعات دامن می زنند که از کامیون داران نیستند، گفت: کارها به طور مطلوب در حال پیشرفت است و مشکل خاصی فعلا وجود ندارد، در چند روز آینده طی بیانه ای اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا به خواسته های خود که در اعتصاب گذشته به آن اشاره داشتید رسیدید؟ عنوان کرد: بیشتر مشکلات مرتفع شده است. از جمله افزایش ۲۰ درصدی کرایه ها در سراسر کشور، رفع مشکل عوارض آزاد راه ها که در مصوبه امروز هیات دولت مطرح شد. مسئله بیمه تکمیلی که مقرر شد شرکت حمل و نقل حق بیمه رانندگان را از محل درآمد کمیسیون خود پرداخت کند و بیمه تامین اجتماعی نیز از ۱/۳ حداقل حقوق به ۱/۵ افزایش یافت و کامیون داران با دفترچه بیمه می توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

در مورد مشکل توزیع لاستیک نیز به صورت ضربتی از دو روز پیش در شهرهای مختلف در حال توزیع می باشد.

اما در همین خصوص، امید سلامات، رئیس اتحادیه ی نفتکش ها (تانکرهای سوخت رسان) خوزستان، بیان داشت: مشکلات به قوت خود باقی است. اکنون نفت کش ها تنها بخاطر عِرق ملی و جلوگیری از اخلال در چرخه ی سوخت رسانی کشور کار می کنند، وگرنه منفعت مالی برای آنها وجود ندارد. هرچند طی چند ماه اخیر با انتصاب نجفی، مدیر پخش منطقه اهواز تلاش ها و پیگیری های شایانی صورت گرفته، ولی متاسفانه به هیچ کدام از وعده های داده شده عمل نشده است.

وی افزود: قرار بود کرایه ها بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند که متاسفانه ۱۹/۲ درصد افزایش پیدا کرد که ۴/۲ آن صرف هزینه های بیمه می شود و عملا تنها ۱۵ درصد افزایش کرایه باقی می ماند. این در حالی است که بطور مثال، یک قطعه یدکی اصطحلاکی که فروردین ماه ۹۰۰ هزار تومان بود اکنون با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باید خریداری شود. در مورد توزیع لاستیک نیز علاوه بر افزایش قیمت بالا، سازمان حمل و نقل و پایانه ها لینک ثبت نامی برای توزیع لاستیک اعلام کردند، اما قبل از ثبت نام سایت بسته و غیر فعال شد.

سلامات در ادامه اظهار کرد: مصوبه ای در سازمان حمل و نقل و پایانه ها وجود دارد مبنی بر اینکه به جز در مواقع اضطراری مانند سیل و زلزله، جاده های موازات با آزاد راه ها برای ناوگان ممنوع است که خرداد ماه پارسال طی درخواست پلیس راه اهواز، از شریعتی استاندار خوزستان مبنی بر اینکه جاده قدیم ماهشهر به اهواز خطر آفرین است، عبور و مرور برای نفت کش ها ممنوع اعلام شد، اما بجای اینکه برای نفت کش ها تمهیدات و تخفیفاتی قایل شوند عوارض را برای آنها دو برابر کردند! بدین روی که عوارض از  تریلی کفی ۱۸ هزار تومان و برای نفت کش ها ۴۰ هزار تومان اخذ می گردد. علاوه بر این عوارض، شهرداری ماهشهر در نزدیکی انبار نفت ماهشهر، کیوسکی تعبیه کرده و از هر نفت کش مبلغ ۵ هزار تومان دریافت می کند که کاملا غیر قانونی است. حدود ۱۰ سال پیش همچین اتفاقی در اهواز افتاد، طی مکاتباتی که صورت گرفت و شکایت ما از شهرداری، دیوان عدالت اداری، حکمی مبتنی بر اینکه هیچ شهرداری و هیچ شورای شهری حق تصویب و اخذ هر گونه وجهی از ناوگان حمل و نقل جاده ای ندارد را به تمام کشور ابلاغ کرد. علیرغم اینکه ما در تمامی مکاتبات و مراسلات و شکایات خود به استاندار، فرماندار، سازمان حمل و نقل، مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه ها این حکم را پیوست می کنیم و تاکید می کنیم این کار خلاف قانون و جرم بوده و حکم اخاذی را دارد، اما متاسفانه هیچ ترتیب اثری داده نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اعتصاب گذشته، نفت کش ها با جدیت به کار خود ادامه دادند و برخی مواقع حتی با اسکورت، سوخت را به شهر ها می رساندند و در استان خوزستان مشکل عدم سوخت رسانی را نداشتیم. برای چنین فرزندان دلسوز کشور انتظار رسیدگی هر چه سریعتر به مشکلاتشان را داریم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز