خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان :

وعده های بی مورد اعتماد مردم را کاهش می دهد/ مردم زمانی نتیجه کار را می بینند که آب به منازل آن ها برسد/ آغاز عملیات اجرایی چهار طرح آب و فاضلاب در مسجدسلیمان

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۵۷۲

عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی به 51 روستا و دو پروژه عمرانی و فاضلاب شهری در شهرستان مسجد سلیمان با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در آیین آغاز عملیات اجریی این طرح‌ها اظهار داشت: بارها به مردم روستاهای مسجد سلیمان وعده آبرسانی داده شده است اما متاسفانه به این مطالبه به حق مردم رسیدگی نشده است. 

وی افزود: این مایه تأسف است که به مردم وعده دهیم و به آن عمل نکنیم؛ زیرا حق مردم نیست که به آنان وعده بودن عمل داده شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر چه در سال های اخیر تلاش های فراوانی برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار و افزایش رضایتمندی مردم در استان انجام شده است اما برای اجرای پروژه های بزرگ عزم جدی تری نیاز است.

وی بیان‌کرد: همه ما باید در انجام امور همت بیشتری به خرج دهیم و تا جایی که امکان دارد روال بوروکراسی اداری را کمتر کنیم.

شریعتی گفت: مردم زمانی نتیجه کار را می بینند که آب به منازل آن ها برسد و اگر غیر از این باشد ، بازهم به وعده‌های خود عمل نکرده ایم.

استاندار خوزستان افزود: سال گذشته دولت مصوبه‌ای برای خوزستان از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رساند که طبق آن سالانه یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی روستایی تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: سال گذشته به 170 روستا در خوزستان آبرسانی شد و شاید در تاریخ آبرسانی روستایی ایران یک اقدام بی سابقه بود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های آب و فاضلاب، بهداشتی، جاده ای و آموزشی می‌تواند باعث کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و جلوگیری از حاشیه نشینی شود.

وی گفت: اگر برنامه‌ریزی صحیح برای توسعه زیرساخت‌ها نباشد روستاها از سکنه خالی شده و بی شک آسیب های اجتماعی افزایش می یابد. اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم باید شرایط زندگی را در روستاها فراهم کنیم.

استاندار خوزستان افزود: اگرچه انتظار بیشتری از آبفا روستایی می رود تا پروژه های آبرسانی به روستاها را سریعتر پیش ببرد اما تاکنون اقدامات خوبی را صورت داده و باید نقاط بیشتری را برای آبرسانی شناسایی کند.

شریعتی تاکید کرد: باید با مردم صادق باشیم و اگر برای انجام پروژه ای مشکل داریم باید واقعیت را به مردم منعکس کنیم و از گفتن بهانه های بی مورد خودداری کنیم.

وی ادامه‌داد: دروغ گفتن و وعده های بی مورد اعتماد مردم را کاهش می دهد، اما صداقت می‌تواند بر اعتماد مردم و رضایتمندی آن ها از عملکرد مسئولان بیفزاید.

شریعتی گفت: مردم خوزستان با وجود همه کاستی ها همواره پای انقلاب ایستاده اند اما باید آنچه را که می بینند و می شنوند یکی باشد.

استاندار خوزستان همچنین بر تقویت بخش آبخیزداری این شهرستان تاکید کرد و افزود: مسایل آبخیزداری این منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفته است و اکنون امکان نگه‌داشتن آب در این منطقه کم است، در حالی که با آبخیزداری می شود کشاورزی را در طول تابستان نیز ادامه داد.

وی تصریح کرد: در سال جاری 300 میلیون دلار برای طرح های آبخیزداری کشور اختصاص داده شده و وزارت جهاد کشاورزی نیز مصوب کرده هرچه استان ها اعتبار تخصیص دهند این وزارتخانه نیز به همان میزان اعتبار اختصاص دهد. 

شریعتی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی قرار بود 210 میلیارد ریال برای آبخیزداری استان اختصاص دهد و ما نیز به همین میزان اعتبار تخصیص دهیم، اما پیشنهاد ما اختصاص 500 میلیارد ریال است تا بتوانیم به همین میزان نیز از بودجه مصوب شده دریافت کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه پایدار و متوازن با آبخیزداری صورت می گیرد گفت: تفاهم‌نامه اختصاص اعتبار آبخیزداری برای استان به امضا رسیده است.

رضا گورویی فرماندار مسجد سلیمان نیز در خصوص این پروژه ها اظهار داشت: پروژه آبرسانی به 15 روستای منطقه لهبری از بخش گلگیر با 112 کیلومتر خط انتقال شبکه و توزیع و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال از منابع استانی در این روز کلنگ زنی شد.

وی افزود: همچنین پروژه آبرسانی به 36 روستای بخش مرکزی به طول 124 کیلومتر خط انتقال، شبکه و توزیع نیز از دیگر پروژه های مهمی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

فرماندار مسجد سلیمان ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز 160 میلیارد ریال بوده که 9 میلیارد ریال آن اکنون از اعتبارات استانی تامین شده و باقی آن نیز در سال جاری تامین می شود. 

وی بیان‌کرد: پروژه دیگر از پروژه های عمرانی شهرداری مسجد سلیمان بوده که از بلوار حدفاصل منطقه بی بی یان تا دانشگاه آزاد است و بالا و پایین شهر را به یکدیگر متصل می کند.  

گورویی تصریح کرد: این پروژه شهری بخش عمده ای از مشکلات تردد و ترافیک در مرکز شهر را برطرف می کند. برای این پروژه شهری 150 میلیارد ریال اعتبار اولیه از منابع استانی تامین شده که 6 کیلومتر آن به‌عنوان فاز اول از منطقه بی بی یان تا سه راهی مالکریم است. 

فرماندار مسجد سلیمان ادامه داد: کل پروژه 17 کیلومتر بوده که اعتبار کامل آن 600 میلیارد ریال است. 

گورویی افزود: همچنین عملیات اجرایی پروژه احداث فاضلاب هسته مرکزی شهر به عنوان فاز اول نیز به طول 20 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال آغاز شده و ظرف مدت 24 ماه به بهره برداری می رسد.

 پیش از این نیز چندین پروژه آبرسانی به روستاهای آبادان، خرمشهر، گتوند، دزفول، باوی، اهواز، امیدیه ، هندیجان و رامشیر کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز