خبرگزاری کار ایران

انتظار جمعی از حامیان محیط‌زیست؛

کشتار سگ‌ها در ماهشهر و بندر امام را متوقف کنید

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۱۱

کشتار سگ‌های ولگرد در شهرهای ماهشهر و بندر امام، اعتراض جمعی از فعالان محیط‌زیست و حیات‌وحش را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، در ماه‌های اخیر، کشتار سگ‌های ولگرد شهری در دو شهر ماهشهر و بندر امام خمینی، واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: ما را موظف به این کار کرده‌اند و بر اساس همین وظیفه، تا پایان سال گذشته حدود 50 قلاده سگ توسط شهرداری بندر امام معدوم شده و در سال جاری، آمار جدید دریافت نکرده‌ایم.

مسئول شبکه‌ی بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر نیز در این خصوص بیان داشت: در نیمه‌ی دوم سال گذشته، شورای سلامت شهرستان خواستار معدوم‌سازی سگ‌ها شد و این مجوز به ما ابلاغ گردید.

معاون فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز این اقدام را خلاف اخلاق و قانون دانست.

حافظان محیط‌زیست شهرستان خواهان اقدامات غیر خشونتی از قبیل عقیم‌سازی سگ‌های نر، انتقال آنان به خارج از شهرها و نگهداری در فضایی محصور هستند.

این افراد معتقدند که با وجود شرکت‌های زیاد صنعتی که در منطقه وجود دارد، ضایعات غذایی این کارخانه‌ها می‌تواند برای این سگ‌ها منبع غذایی کم‌هزینه‌ای باشد.

لازم به ذکر است که تعدادی از مراجع عظام تقلید، کشتار سگ‌ها را مجاز نداسته اند.

انتظار می‌رود مسئولین شهرستان به‌جای برخورد قهری با این حیوانات که به‌جز ادامه‌ی حیات بر اساس پیروی از غریزه خدادادی خود، جرم دیگری ندارند، ضمن احترام به احساسات و عواطف شهروندان، راه‌کارهای مناسب‌تر متعارف با عصر پیشرفت فنّاوری، اتخاذ نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز