خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان اعلام کرد:

ایمنی دام های خوزستان مقابل تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۹۹۱

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: تا کنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در استان خوزستان مشاهده نگردیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنار کوهی افزود: بر اساس بررسی های میدانی تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از انتشار و شیوع این بیماری خطرناک و کشنده  سمپاشی کانون های احتمالی این بیماری در حال انجام است.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان عنوان کرد: : سم و سم پاش های مورد نیاز برای ضدعفونی کردن محل های نگهداری دام در نقاط مختلف خوزستان بین شبکه های دامپزشکی در شهرستان ها خریداری و توزیع شده است.

کنارکوهی با بیان اینکه در این موقع از سال احتمال انتشار تب کریمه کنگو به دلیل زاد و ولد کنه که عامل اصلی و انتشار این بیماری است بیشتر می باشد، اظهار داشت: مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه با همکاری مراکز بهداشتی در حال انجام است.

وی ازدامداران خواست با سم پاشی و ضدعفونی منظم محل نگداری دام ها برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به سرعت مأموران شبکه دامپزشکی را در جریان قرار دهند.

کنارکوهی همچنین از مردم خواست گوشت قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند و توجه داشته باشند لاشه باید برچسب که بیان کننده شناسنامه و تضمین سلامت گوشت است را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز