خبرگزاری کار ایران

بررسی تنش ها در خوزستان و تأثیر آن بر بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۷۵

کارگاه آموزشی تغذیه متعادل گیاه و مدیریت تنش ها در راستای پایداری تولیدات کشاورزی، در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کارگاه آموزشی تغذیه متعادل گیاه و مدیریت تنش ها در راستای پایداری تولیدات کشاورزی، با حضور عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، معاون بهبود تولیدات گیاهی، معاون بهبود تولیدات گیاهی، کمیته نظارت و بازرسی بر انواع مواد کودی و کارشناسان و کشاورزان استان، در اهواز برگزار گردید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که ۱۳۸ نوع محصول زراعی و باغی در این اراضی کشت می شود گفت: ۹۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند.

محمد قاسمی نژاد افزود: با وجود تنش کم آبی و منابع آب و خاکی که در استان وجود دارد باید با استفاده از روش های مناسب تنش های موجود را کاهش داد و با استفاده از مدیریت کنترل بیولوژیکی و تلفیقی عوامل زیان رسان را مدیریت کرد.

وی ارتقاء ضریب مکانیزاسیون، بومی کردن تکنولوژی، توسعه کشت گلخانه ای و لزوم اعمال روش های خاص در خصوص بهره وری از نهاده ها را از دیگر راه های توسعه و ترویج کشت بهینه دانست.

دبیر کمیته نظارت و بازرسی بر انواع مواد کودی استان نیز گفت: با توجه به روند افزایش جمعیت و لزوم مدیریت افزایش تولید در واحد سطح ناگزیر به افزایش تولیدات محصولات هستیم.

علیرضا جعفر نژادی در ادامه افزود: عدم توجه به عناصر غذایی و تخلیه خاک ها، از بین رفتن فیزیک خاک و وجود بیماری های مختلف که باعث ایجاد تنش و اثر گذاری بر تولیدات شده است را از عمده مشکلات موجود دانست.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد حاصلخیزی خاک در خوزستان دچار مشکل تغذیه ای است یادآور شد: ارائه برنامه غذایی مناسب و برگزاری کلاس های آموزشی در همه مراحل فنولوژیکی گیاه می تواند کمک شایانی به این امر کند.    

در ادامه محمد بنی غیبی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور توجه به نقش عناصر غذایی در تغذیه را بسیار مهم دانست و گفت: با بررسی تنش های خشکی، اکسیژن و گرما، می توان عدم توجه به نیاز عمومی و اختصاصی گیاه، عدم توجه به شیوه استفاده صحیح کود با توجه به شیوه های جذب توسط ریشه و انتخاب گیاه و عدم توجه به نقش تغذیه در گذر از تنش های محیطی را از عمده مشکلات بخش کشاورزی نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز