خبرگزاری کار ایران

نشست شهردار اهواز با مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۵۵۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ساماندهی صنایع فاقد مجوز زیست محیطی در مرکز شهر با همکاری شهرداری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، منصور کتانباف شهردار جدید اهواز هدف از این نشست را بهره مندی از قوانین، رهنمودهای زیست محیطی در مدیریت کلاشهر اهواز در دوره جدید و همچنین موضوعات مهمی در حوزه شهری مدیریت پسماندهای شهری، صنعتی و بهداشتی عنوان کرد و گفت: کارهای خوبی در دوره قبلی شروع شده بود که متاسفانه به خوبی دنبال نشد و امروز باید از همان محل چهار سال پیش کار را شروع کنیم که بسیار مشکل است چرا که باید برنامه های جدید داشته باشیم.

شهردار اهواز در ادامه افزود: در بحث فضای سبز شهری نیز باید با احیای گونه‌های بومی سازگار با منطقه از یکنواختی فضای سبز خارج شویم و در زمینه رودخانه کارون توجه به ساحل سازی و ادامه ساماندهی ساحل کارون از ورود فاضلاب جلوگیری کرده و در این زمینه نیازمند مشارکت استانداری و مجموعه آب و فاضلاب استان و اهواز هستیم .

وی شهر اهواز را شهر با سابقه طولانی دانست و گفت: روزگاری بسیاری از مردم آرزوی سکونت در این شهر را داشتند ولی متاسفانه با بروز مشکلات زیست محیطی در حال حاضر میل به مهاجرت از شهر افزایش یافته است و باید با فراهم آوردن زیر ساخت های رفاهی و زیست محیطی زندگی را برای مردم در این شهر بهتر گردد.

احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب آقای کتانباف به عنوان شهردار جدید اهواز گفت:باید صنایعی که فاقد مجوزهای زیست محیطی و آلاینده هستد شناسایی و آنها را ساماندهی کرده و در پرداخت عوارض آلایندگی در زمینه بهبود وضعیت شهر اقدام شود .

وی ادامه داد: برای موضوع پسماندهای شهری و تفکیک از مبدا که باید از سال 92 انجام می شد، هنوز اقدامی نشده که باید در این زمینه نیز برنامه داشته باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان از شهردار جدید کلانشهر اهواز خواستار مشارکت در موضوع نگهداری ایستگاه های سنجش آلودگی هوا شد  و گفت: در بسیاری از شهرهای کشور ایستگاه های سنجش با مشارکت شهرداری نگه‌داری می شوند .

لاهیجان‌زاده در بحث حفاظت از رودخانه خواستار تامین محلی در حاشیه رودخانه کارون با مشارکت شهر‌داری جهت استقرار نیروهای محیط‌بان به‌منظور جلوگیری از صید غیر مجاز وکنترل ورودی پساب به رودخانه کارون شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز