خبرگزاری کار ایران

ساماندهی سیستم دفع پساب نمک‌زدایی های شرکت نفت و گاز کارون

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۹۱۶

رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: سیستم دفع پساب کارخانه‌های نمکزدایی شماره 2 و 4 اهواز با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایلنا منوچهر حیدری نیا در تشریح این خبر گفت: میزان آلودگی بالا در  پساب  واحد‌های نمک‌زدایی و دفع آن در حوضچه های خاکی معمولاً موجب آلودگی محیط زیست می شود که در راستای صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سیستم دفع پساب ، پروژه‌ای  با استفاده از احداث تاسیسات water pool بتنی با لایه ژئوممبران در  این شرکت تعریف و اجرایی شد.

وی افزود: در این پروژه، خروجی کانال‌های آب‌های سطحی که شامل شیرهای ایمنی و  پساب خروجی این کارخانه‌ها به سمت حوضچه بتنی هدایت و سپس با بکارگیری تکنیک‌های فرآورشی، دوباره به چرخه تولید و به منظور تزریق به چاه‌ها و استفاده در مخازن بازیافت باز می‌شود.

وی در ادامه گفت: این  پروژه برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری محیط زیست استان خوزستان در دو لایه بتنی به همراه ژئوتکستایل و ژئوممبران با تعبیه چربی گیر و تفکیک‌گر آب و نفت اجرایی شد.

حیدری‌نیا، افزود: این پروژه با  اعتباری بالغ بر  23 میلیارد ریال از منابع داخلی و با استفاده از خدمات پیمانکاران بومی توسط امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون و با مشارکت فعال اداره بهره‌برداری و مهندسی فراورش ، اجرا و در مدار عملیات قرار گرفت.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت کلانشهر اهواز و تولید روزانه بیش از یک میلیون و 30 هزار بشکه نفت خام با رویکرد رعایت الزامات زیست‌محیطی، در حوزه‌های مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های خود با حداکثر توان پیشگام بوده‌است./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز