خبرگزاری کار ایران

نرده‌های فرهنگسرای فارابی هندیجان به سرقت رفت

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۸۳۴

نرده‌های فرهنگسرای فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان به سرقت رفته و این فرهنگسرا بدون محافظ مانده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، با ارسال گزارش‌های مردمی به دفتر خبرگزاری ایلنا در هندیجان و پیگیری خبرنگار ما مشاهده‌شده که اکثر نرده‌های فرهنگسرای بزرگ هندیجان جنوبی به سرقت رفته و به سبب این سرقت فرهنگسرا بدون محافظ قرار دارد.

این فرهنگسرا برای فعالیت‌های فرهنگی شهرستان ساخته‌شده اما به سبب ضعف مدیریتی و نبود برنامه‌ریزی فرهنگی چندین سال بدون استفاده مانده و اتاق‌های آن خالی از سکنه هستند.

در هندیجان، جوانان بسیاری جهت فعالیت فرهنگی آمادگی دارند اما متولی خاصی در جهت حمایت از آن‌ها وجود ندارد. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در 4 سال گذشته هیچ‌گونه فعالیت مؤثری در سطح شهرستان نداشته و اکثر فعالیت‌های فرهنگی این اداره تعطیل‌شده است.

ساختمان بزرگ فارابی هندیجان جنوبی مکانی مناسب جهت پرورش و استعداد جوانان است اما متأسفانه بلااستفاده مانده و مدیریت ارشاد هندیجان تاکنون نتوانسته از ظرفیت مهم موجود به نحو احسن استفاده کند.

لزوم حمایت از جوانان، نخبگان، هنرمندان جهت استفاده کردن از مراکز فرهنگی بخصوص فرهنگ‌سرای فارابی که متعلق به همه هنرمندان عزیز است، ضرورت داشته و هنرجویان و هنرمندان می‌توانند با در اختیار قرار گرفتن مکانی مناسب از سوی ارشاد فعالیت و گام‌های مؤثری در سطح شهرستان بردارند.

متأسفانه نبود برنامه‌ریزی، آینده‌نگری، هنرمندپروری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب پایمال شدن حقوق هنرمندان، ترک فعالیت‌های فرهنگی، بی‌رغبتی به مسائل هنری ازجمله نارسایی‌های اخیر در هندیجان شده است.

فرهنگ‌سرای فارابی هندیجان جنوبی اکنون محل تردد سگ‌های ولگرد و اتاق‌های خالی از سکنه زیبنده فرهنگ نیست. لذا انتظار می‌رود مدیران شهرستان جهت آشتی هنرمندان با فرهنگ اصیل هندیجان اقدامات اساسی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/
مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز