خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان گفت:

رکورد مصرف برق درخوزستان شکسته شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۶۴۲

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: روز سه شنبه مورخ 20 تیرماه ساعت 15:54 دقیقه پیک مصرف برق به 8062 مگاوات رسید که بالاترین رکورد در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، "محمود دشت بزرگ" با اعلام این خبر افزود: گرمای هوای بالاتر از 50 درجه  در روز گذشته موجب شده مصرف برق به طور محسوسی بالا برود به طوری که مصرف روز گذشته نسبت به روز مشابه در سال قبل که 7344 مگاوات در ساعت 15:57 دقیقه بوده با رشد 7/9 درصدی به 8062 مگاوات برسد.

وی در ادامه بیان داشت:  این درحالی است که پیک بار سال گذشته 7858 مگاوات بوده که در روز شنبه مورخ 24 مرداد ساعت 15 رخ داده است.

دشت بزرگ افزود: زمانی که درجه حرارت هوا از 47 درجه بالاتر می رود به ازای هر درجه افزایش دما بیش از 150 مگاوات به مصرف برق افزوده می شود.

وی اضافه کرد: به توجه به تعطیلی ادارات از ساعت 13 که شروع پیک مصرف می باشد روزانه حدود 200 مگاوات کاهش مصرف در پیک بار داشته ایم

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان خاطرنشان کرد:  این شرکت تمهیدات لازم جهت تامین  برق مطمئن  و پایدار را برای کلیه مشترکان فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می شود، ضرورت مدیریت مصرف برق  و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت(13 الی 17 و  21  الی 23) به سایر ساعات شبانه روز توسط تمامی مصرف کنندگان امری لازم و ضروری می باشد.                          

وی با تقدیر از مردم خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی طی سالیان اخیر گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز