خبرگزاری کار ایران

با هدف رتبه بندی امدادگران در اهواز برگزار شد

دومین آزمون تعیین سطح امداد و کمک‌های اولیه

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز گفت: دومین آزمون تعیین سطح امداد و کمک‌های اولیه با حضور ۱۶۰ نفر از امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر اهواز در مرکز علمی کاربردی هلال خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید فتح اله هاشم نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در حوادث بزرگ غالب نیروهای اعزامی امدادگران داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستند که در اولین ساعات حادثه در محل حضور یافته و در گام نخست، با رهاسازی و ارائه کمک‌های اولیه نسبت به درمان‌ بخشی از مجروحین و تثبیت و تخلیه سایرین اقدام می‌کنند. در این راستا سنجش دانش امدادگران و سطح‌بندی آن‌ها در زمینه آشنایی با مفاهیم کمک‌های اولیه امری ضروری است.

وی افزود: این آزمون به‌صورت ۱۲۰ سؤال چهارگزینه‌ای در مباحث کمک‌های اولیه،  آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان،اطلاعات دارویی،تجهیزات پزشکی و اصطلاحات پزشکی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در مدت ۱۲۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دادند.

هاشم نژاد تصریح کرد: پس از تصحیح اوراق امتحانی و صدور کارنامه و گواهینامه حضور، امدادگران بر اساس نمره مکتسبه رتبه‌بندی و در اولویت حضور در دوره‌های تخصصی و اعزام به مأموریت‌های امدادی قرار خواهند گرفت.

شایان‌ذکر است این آزمون هر ۶ ماه یک‌بار برگزار و حضور کلیه امدادگران و نجات گران جمعیت اهواز در آن ضروری است.

کد خبر : ۳۴۶۷۳۲