خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان

آموزش‌وپرورش را به میدان بازی‌های انتخاباتی تبدیل نکنیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در نشست شورای اداری این اداره کل گفت: آموزش‌وپرورش را به میدان بازی‌های انتخاباتی تبدیل نکنیم. آموزش مسائل سیاسی به دانش آموزان جزء اولویت‌های ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد تقی زاده در این نشست ضمن اشاره به وضعیت تاریخی کشورمان گفت:۱۰۲دوره حکومتی در کشور داریم و تنها دوره دوره‌ای که ایران استعمارگر و استعمار پذیر نبوده ، دوران انقلاب اسلامی است و انقلاب، دستاوردهای خیلی بزرگی داشته است و این ماندگاری، بخش بزرگی ا ز آن بر عهده آموزش‌وپرورش است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اظهار نمود: اگر انقلاب اسلامی را در این ۳۷سال حفظ کرده‌ایم و قوام و دوام پیداکرده  به دلیل داشتن هویت بزرگ دینی، ملی و فرهنگی است که باید دانش آموزان را  بر اساس همان مبانی، دینی فکری و اعتقادی به‌خوبی تربیت کنیم تا در آینده نیز در تمام لایه‌های اجتماعی، افراد و مسئولان خوبی  داشته باشیم و آن‌ها را به‌گونه‌ای  هدایت  و تربیت کنیم تا در دیگر زمینه‌ها مشکلات و آسیب‌های کمتری داشته باشیم.

تقی زاده افزود: کتاب جامعه و کتاب دانش‌آموز دو بخش دارد بخش اول، شناخت و معرفت عمیق نسبت به هویت دینی، ملی و فرهنگی  و شناخت واژه‌های ساده مثل محبت، دوستی، هم‌دلی وهم زبانی است که اگر به‌خوبی محقق شود فصل دوم که تولید علم و تکنولوژی است،  بهتر و راحت‌تر محقق می‌شود و در سایر فصول مشکلی نخواهیم داشت.

تقی زاده تصریح کرد: هر مدیریت باید برنامه‌ریزی علمی متناسب داشته باشد، زیرا این برنامه هویت مجموعه و میثاق مشترکی بوده و هدف و جهت را تعیین می‌کند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به برنامه توسعه آموزش‌وپرورش استان و تشریح برنامه‌های اداره کل در جلسات و شورای آموزش‌وپرورش افزود: با درگیر کردن ذهن مسئولان توانستیم در مطالبات آموزش‌وپرورش گام‌های بلندی برداریم و موفقیت‌های خیلی بزرگی در سطوح مختلف کسب کنیم. همچنین با کمک خیرین مدرسه‌ساز و برخی از دستگاه‌ها قرار است ۶۰ مدرسه در آینده نزدیک احداث شود.

تقی زاده با تأکید بر حضور حماسی در انتخابات گفت: آموزش‌وپرورش را به میدان بازی‌های انتخاباتی تبدیل نکنیم و انتظار است خارج از دستگاه ،کسانی که مایل‌اند در مسائل انتخابات فعالیت کنند. آموزش مسائل  سیاسی به دانش آموزان جزء اولویت‌های ماست و از آن حمایت می‌کنیم.

در این نشست ، حرج چلداوی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی این اداره کل به بیان گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات، فعالیت‌ها و موفقیت‌های این معاونت پرداخت و در ادامه ضمن پاسخ به سؤالات همکاران، از همکاران برتر و فعال اداره کل تقدیر به عمل آمد.

کد خبر : ۳۴۳۱۶۹