خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره دور ریختنی‌های ماندنی در اهواز به کارخود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۶۳

روزانه حدود ۷۰۰ تن زباله در اهواز جمع آوری می‌شود که حدود ۵۴ میلیارد تومان برای رفت و روب شهر هزینه می‌شود.

طی مراسمی برگزیدگان دومین جشنواره دور ریختنی‌های ماندنی معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این مراسم که با حضور خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، مدیرکل محیط زیست، شهردار اهواز، رئیس و برخی اعضاء شورای شهر و جمع زیادی از شرکت کنندگان برگزار شد، سید خلف موسوی شهردار اهواز، با بیان اینکه این مراسم به پاس تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در جشنواره برگزار شده است گفت: امروزه موضوع پسماند و زباله یکی از موضوعات مهم زندگی شهری است. روزانه حدود ۷۰۰ تن زباله در اهواز جمع آوری می‌شود که ما فقط حدود ۵۴ میلیارد تومان برای رفت و روب شهر هزینه می‌کنیم. علاوه براین برای تفکیک هرکیلو زباله، مبلغ ۸ هزار تومان هزینه می‌شود و این تنها هزینه‌های مشهود است درحالی که هزینه‌های پنهان نیز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: یکی از نقاط قوت این جشنواره این است که ثابت کرد چیزی دور ریختنی نیست، بلکه می‌توان دوباره از وسایل دور ریختنی استفاده کرد، این مسئله حتی در مفاهیم قرآنی و احادیثائمه اطهار «ع» نیز نقل شده است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه در کلانشهر اهواز در بحثپسماند و تفکیک زباله در ابتدای راه هستیم گفت: در این زمینه کارهای بسیاری باید انجام گیرد که مهم‌ترین آن‌ها موضوع فرهنگسازی و آموزش شهروندی است. همچنین سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی نیز در این زمینه می‌تواند موثر باشد. در کشور‌های دیگر به زباله، طلای سیاه گفته می‌شود و از آن سرمایه بسیاری استخراج می‌شود در حالی که ما برای تفکیک زباله‌ها باید پول هم پرداخت کنیم. این نقطه ضعف بزرگ ماست که انشاا… با کمک شورای شهر، سرمایه گذاران و شهروندان بتوانیم در اهواز شاهد کارهای بزرگی باشیم.

خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز با تشکر از شهرداری به سبب برگزاری این جشنواره گفت: بحثدور ریختنی‌ها و مواد زائد مسئله مهمی است که همه ما با این مناظر ناخوشایند در سطح شهر و پیرامون شهر آشنا هستیم و متاسفانه شاید توجهی به این موضوع نمی‌کنیم که چه بلایی بر سر خودمان و محیط زندگیمان می‌آوریم. اگر این روند همچنان ادامه یابد، روزی می‌رسد که دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به استفاده از سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای غیر دولتی گفت: اگر احساس حرکت جمعی ایجاد شد، می‌توانیم به شهر پاک فکر کنیم زیرا شهر، با شهروندان ساخته می‌شود و هویت می‌یابد.

آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیز با تبریک ایام دهه ولایت گفت: این جشنواره در آذرماه ۱۳۹۲ با همراهی و حمایت اساتید دانشگاه شهید چمران و با راه اندازی شورای سیاست گذاری آغاز شد که در ‌‌نهایت ۸۵۱ اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و نمایشگاهی نیز با هدف کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبداء در این خصوص برگزار گردید.

وی در ادامه گفت: در برنامه ریزی توسعه فرهنگی با شعار آموزش شهروندی، ارتقاء فرهنگ عمومی و بالا بردن حس تعلق به شهر با مشارکت شهروندان امکان پذیر است. امروزه روزانه تولید زباله در شهر اهواز وسایر کلان شهر‌ها میزان چشمگیری است که در صورت کاهش تولید زباله می‌توانیم شهر زیباتری داشته باشیم.

وی در پایان از حمایت‌های اعضاء شورای شهر و شهردار اهواز تقدیر کرد و گفت: انصافا در مدتی که سید خلف موسوی سکان دار شهرداری اهواز است آرامش کاملی در شهرداری حاکم است که الحمدلله در این آرامش، مدیران شهرداری و کارکنان مشغول کار و خدمات دهی به شهروندان هستند تا شهری زیبا و شهروندانی با نشاط داشته باشیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از داوران جشنواره، برندگان بخشهای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و بخش ویژه معرفی شده و با اهداء تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی از آنان تقدیر به عمل آمد.

همچنین در هر یک از این بخش‌ها، آثاری نیز با نگاه ویژه داوران مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است یکی دیگر از بخشهای این مراسم، اجرای تقلید صدای خوانندگان مشهور توسط هنرمند کشوری ساسان کریمی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز