خبرگزاری کار ایران

آیت الله شفیعی در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

تاریخ کتاب هیچگاه تمام نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۲۶

کتاب تا آخرین مرحله زندگی انسان حتی تا شهادت نیز با انسان رفاقت و مصاحبت دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: تاریخ کتاب هیچ‌گاه تمام نمی‌شود. یعنی کتاب تاریخ مصرف ندارد.

به گزارش خبرنگار خوزستان، حضرت آیت الله سید علی شفیعی گفت: یکی از نکات جالب جلسه امروز این است که ما شاهد حضور جوانان با نشاط و با انگیزه در سیستم مدیریتی مجموعه نهاد کتابخانه‌ها هستیم و اینجای بسی خرسندی دارد که کار در دست جوانان می‌باشد و با خلاقیت و ابتکار کارهای مدیریتی را پیش می‌برند.

وی گفت: بر اساس اطلاع ما دو نوع کتابخانه به شیوه‌های سنتی و قدیمی یا مدرن و جدید در جامعه وجود دارند. در خصوص کتابخانه سنتی می‌توان به کتابخانه علامه امینی، علامه جعفری در قم و… اشاره کرد که بسیار مورد توجه نسل قدیم است. این در حالی است که در حال حاضر نیاز جوانان به کتابخانه مدرن و پیشرفته است و نیاز است که کتابخانه‌های عمومی بر اساس سیستم‌های جدید و مدرن مجهز شوند و نیازهای جوانان و نوجوانان را برآورده کنند.

آیت الله شفیعی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در خصوص اهمیت کتاب باید بگویم، کتاب در تمام مراحل زندگی بشر نقشی اساسی و حیاتی دارد. شما باید ارزش و جایگاه شغل و کار خود را به عنوان خادمان کتاب و کتابخوانی بدانید و آگاه باشید شغل شما یکی از ارزشمند‌ترین مشاغل در جامعه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه در دکوراسیون منزل، مساجد و اماکن مقدس، ادارات و سازمان‌ها، کتابخانه جایگاه خاصی پیدا کرده به گونه‌ای که بخشی از مکان را به کتابخانه اختصاص می‌دهند و این نشان از اهمیت مطالعه و کتاب در بین عموم مردم دارد و شما نیز باید به جایگاه کار خود پی ببرید.

وی در پایان گفت: در حال حاضر از طریق روش‌های علمی و مدرن، کتاب‌هایی را برای استفاده رده‌های سنتی مختلف شامل کودکان، نوجوانان، جوانان و… طبقه بندی کرده‌اند و بر اساس نیاز و سن کتابهایی را معرفی و ارائه می‌دند که یک روش علمی و بسیار خوب درکتابخانه‌های عمومی است.

در ادامه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: مولفه‌های مدیریتی مربوط به کتابخانه‌های عمومی عبارتند از: کتابخانه با مفهوم کلی(شامل کتاب، زیر بنا وتعداد کتابخانه)، کتابدار، جامعه و اعضای کتابخانه‌های عمومی، فن آوری‌های نوین اطلاعاتی و منابع مالی.

منصور کوهی رستمی گفت: کتابخانه‌های عمومی با عنوان یک دستگاه فرهنگی و اجتماعی متاثرازشرایط جامعه هستند. لذا برنامه ریزی و مدیریت این مجموعه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که برای هر مورد باید استراتژی مدیریتی خاص را تبیین و براساس این استراتژی‌های، برنامه‌های کاری و عملیاتی تعریف کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز