خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماهشهر در جلسه تقدیر از خبرنگاران این شهرستان:

قلم یک خبرنگار می‌تواند از ده جلسه تأثیر گذارتر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۷۸

به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی «ره»، در محل فرمانداری این شهرستان تقدیر شد.

فرماندار شهرستان ماهشهر با دعوت از خبرنگاران و فعالان حوزه خبر شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی «ره»، ضمن تبریک روز خبرنگار، از فعالین این عرصه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، در ابتدای این جلسه که در سالن اجتماعات فرمانداری ماهشهر برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خوش آمدگویی توسط حیاتی، مشاور جوان فرماندار، از خبرنگاران حاضر درخواست شد تا مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.

محمد قنواتی، خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، ضمن تشکر از فرمانداری بخاطر برگزاری این نشست در خصوص مشکلات موجود حرفه خبرنگاری در این منطقه گفت: یکی از رفتارهایی که باعثدلخوری خبرنگاران بومی می شود، ارجحیت دادن به خبرنگاران پایتخت در پاره ای از برنامه‌ها است.

وی افزود: در اکثر اوقات شرکت های منطقه با هزینه های هنگفت سفر و اقامت، اقدام به دعوت از خبرنگارانی از تهران جهت پوشش خبری می دهند، در حالیکه خبرنگاران با سابقه و توانمندی در شهرستان داریم که در اینگونه مواقع نادیده گرفته می‌شوند.

قنواتی از دیگر معضلات موجود، عدم توجه مسوولین به اخبار منتشر شده، برخوردهای خارج از قانون با خبرنگاران منتقد یا بستگان آنان را بر شمرد.

در ادامه ذوالفقار شریعت، دبیر بخش خوزستان خبرگزاری ایلنا از فرماندار خواست تا بعنوان نماینده دولت تدبیر و امید، با برخوردهای غیر قانونی برخی مسوولین که قصد وارد نمودن فشار به خبرنگاران را دارند، برخورد کند.

وی در ادامه افزود: خبرگزاری کار ایران «ایلنا»، تنها خبرگزاری تخصصی در زمینه کار است که با توجه به تراکم نیروی کار در این منطقه و وجود قطب های بزرگ پتروشیمی، صنعتی و تجاری، مرکزیت خود را از اهواز به بندر امام منتقل نموده است که این موضوع می طلبد تا مسوولین توجه و همکاری بیشتری برای توسعه فعالیت این خبرگزاری داشته باشند.

عبدالرحمن یابری محمد، سردبیر هفته نامه امید جنوب نیز از برخوردهای قضایی و امنیتی در پاره ای از مواقع با خبرنگاران انتقاد کرد و خواهان جلوگیری از اینگونه شیوه ها شد.

سپس فرماندار شهرستان ماهشهر ضمن خیر مقدم به خبرنگاران حاضر گفت: باید قبول کنیم که خبرنگاران نه تنها مزاحم نیستند، بلکه یار و یاور مسوولین هستند. گاهی قلم یک خبرنگار، انعکاسش از چندین جلسه مدیریتی بیشتر است.

منصور قمر افزود: روز خبرنگار و خودِ خبرنگار مقدس هستند، چون قلم اساس این کار است، و چنانچه قلم خبرنگار در راستای انعکاس حقایق و رفع محرومیت باشد، این خود از بهترین خدمت ها محسوب می شود.

وی همچنین گفت: ضرورت پیوند مردم و مسوولین را خبرنگاران ایجاد می کنند.

در پایان این جلسه، لوایح تقدیر و هدایای نقدی توسط فرماندار ماهشهر به خبرنگاران اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز