خبرگزاری کار ایران

کارشناس اداره تثبیت شن و بیابان‌زدایی منابع طبیعی:

پروژه بیابان‌زدایی بزرگ خوزستان در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۴۶۴

عملیات بیابان‌زدایی در سطح ۱۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه الباجی اهواز در حال اجرا است.

کار‌شناس اداره تثبیت شن و بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: پروژه بیابان زدایی بزرگ خوزستان از سال ۱۳۸۸ با همکاری شرکت نفت مناطق جنوب در منطقه بیابانی و شن‌زارهای استان شروع شده که برنامه کلی این پروژه نهال‌کاری در سطح ۵۷ هزار هکتار و مالچ پاشی در سطح ۲۰ هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فریدون کازرونی افزود: عموماً این پروژه در مناطق کانون‌های بحرانی استان و در شهرستان‌های اهواز، دشت آزادگان، شوش و امیدیه است.

وی به روند پیشرفت پروژه اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار و امکانات کافی، تعهدات پروژه ظرف ۵ سال آینده تکمیل شود، که یکی از پروژه‌های در حال اجراء، نهال‌کاری منطقه الباجی در شهرستان اهواز است که درسال ۹۲ حدود ۱۰۰۰ هکتار نهالکاری انجام و در حال نگهداری و آبیاری است.

کار‌شناس اداره تثبیت شن و بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: این منطقه یکی از مناطق بحرانی در ایجاد گرد و غبار و آلودگی محیط زیست است و با توجه به نزدیکی آن به شهرستان اهواز، عملیات این پروژه در کاهش گرد و غبار و ریزگرد‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد که با تکمیل این پروژه و استقرار پوشش درختی کافی علاوه بر مبارزه با ریزگرد‌ها، محیط مناسبی جنگلی برای ایام فراغت شهروندان اهواز فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز