خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در رامشیر؛

کلنگ احداثکتابخانه عمومی «قمر بنی هاشم» روستای رمیله به زمین زده شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۳۴

فعالیت فرهنگی اگر بخواهد تاثیر گذار و عمیق باشد نه شاید و نه باید که بصورت پروژه اداره شود؛ بلکه باید پروسه ای و مبتنی بر برنامه جامع مدیریت گردد.

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ ساخت اولین کتابخانه عمومی روستای رمیله در بخش مشراگه از توابع شهرستان رامشیر به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مراسم کلنگ زنی کتابخانه عمومی «قمر بنی هاشم» روستای رمیله در شهرستان رامشیر با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، فرماندار رامشیر، اعضای شورای شهر و شهرداران، مسئولین شهرستان رامشیر و بخش مشراگه، اصحاب رسانه و عموم مردم برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در مراسم کلنگ زنی گفت: یکی از اهداف استراتژیک اداره کل کتابخانه های عمومی توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف استان خوزستان است که این مهم در چند سال اخیر با هدف تحقق عدالت اجتماعی در استان به خوبی اجرا شده است.

وی افزود: کتابخانه های عمومی به عنوان یک سرمایه فرهنگی با کارکردهای آموزشی، فرهنگی، تأمین اوقات فراغت به یک نشانه و شاخص فرهنگی در شهرها و روستاهای استان خوزستان تبدیل شده است. امروز در عرصه اندیشه ورزان خوزستانی از همه طیف های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی روی کتابخانه عمومی به عنوان یک خاستگاه فرهنگی برای رشد و توسعه توافق نظر وجود دارد.

لفته منصوری در این مراسم گفت: فعالیت فرهنگی اگر بخواهد تاثیر گذار و عمیق باشد نه شاید و نه باید که بصورت پروژه اداره شود؛ بلکه باید پروسه ای و مبتنی بر برنامه جامع مدیریت شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر نخبگان جامعه ای بر سر موضوعات فرهنگی اجماع نظر و وفاق نداشته باشند سازمان های فرهنگی زمین گیر می شوند و تأخر فرهنگی به وجود می آید؛ افزود: کتاب و کتابخوانی و کتابخانه در هسته مرکزی استراتژی توسعه فرهنگی خوزستان قرار دارد. به همین جهت نهاد کتابخانه های عمومی از پشتوانه بزرگی از سوی نماینده محترم ولی فقیه و علماء، استاندار و مسئولان اجرایی، نمایندگان مردم در مجالس خبرگان، شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا، اساتید دانشگاه، رسانه های گروهی، و گروههای سیاسی در استان خوزستان بهره مند است.

منصوری افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال “اقتصاد و فرهنگ” نامیده شده است، بسیار خرسندیم که اولین اقدام فرهنگی در این شهرستان و در این منطقه در حوزه کتابخانه‌های عمومی و ساخت مجموعه‌های فرهنگی توسط این اداره کل صورت گرفت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی گفت: امروز کلنگ ساخت اولین کتابخانه عمومی به نام نامی «قمر بنی هاشم» روستای رمیله در بخش مشراگه شهرستان رامشیر با استقبال خوب مسئولین و عموم مردم به زمین زده شد و این کتابخانه عمومی با زیربنای ۲۹۳ مترمربع در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار مصوب سه میلیارد ریال ساخته خواهد شد که در تخصیص اولیه و برای شروع به ساخت ۹۱۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی و ۲ درصد نفت برای این کتابخانه تخصیص داده شد و در تخصیصهای بعدی نیز باقی اعتبار مصوب تخصیص داده می شود. همچنین پیمانکار ساخت این کتابخانه از طریق مناقصه عمومی در استان تعیین خواهد شد.

منصوری در ادامه تاکید کرد: زمین ساخت کتابخانه عمومی قمر بنی هاشم روستای رمیله از طرف شرکت تعاونی روستایی وحدت اهداء شده است.

منصوری در پایان گفت: این کتابخانه دارای یک سالن مخزن، دو سالن مطالعه مجزای خواهران و برادران، کافی نت، بخش کودک، بخش مرجع، بخش نشریات و بخش امانت خواهد بود که در تیپ نقشه این کتابخانه در نظر گرفته شده است

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز