خبرگزاری کار ایران

پس از ۶ سال محقق شد؛

ایجاد صلح وسازش میان ۲ طایفه در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۵۸۹

رئیس کل دادگستری خوزستان از ایجاد صلح و سازش میان دو طایفه در دزفول توسط شورای حل اختلاف دزفول در قالب پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم، خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، علی دهقانی افزود: اختلاف بر سر اراضی کشاورزی در شهر امام از توابع شهرستان دزفول در سال ۹۷ منجر به نزاع طولانی بین ۲ طایفه شد که خسارت‌های مالی فراوانی به منازل و ادوات کشاورزی طرفین وارد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه‌های دزفول، این پرونده به کارگروه ویژه متشکل از اعضای شعبه‌های ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان ارجاع و متعاقب آن نشست‌های متعددی با بزرگان طرفین توسط صلح یاران و هیات‌های صلح برگزار شد.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: با تلاش‌های شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیات‌های صلح دزفول و به برکت اعیاد ماه شعبان و در راستای پویش "به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم" با جلب رضایت اولیای دم، بین این ۲ طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

وی گذشت خانواده‌های اولیای دم را مورد تجلیل قرار داد و افزود: جلوگیری از وقوع چنین نزاع و اختلاف‌هایی با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدانی که بین مردم مقبولیت دارند باید مورد توجه جدی باشد.

دهقانی گفت: برخی حوادث ریشه تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی و سلب آرامش مردم می‌شود که می‌توان ضمن اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه، با ترویج فرهنگ گذشت و بخشش از آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز