خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

جولان آلاینده‌ها در شهرهای خوزستان/قدر این قطار پر نعمت را بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۷۸۲

ماه‌ها می‌شود که به جرأت می‌توان گفت، ریه های خوزستان هوای پاک را به خود ندیده است و کماکان در این استان، مردم با آلاینده‌های هوا درگیر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این استان ساحلی و حاصلخیز که قاعدتاً می‌بایست هوایی عاری از آلودگی داشته باشد، مدت‌های مدیدی است که شش هایش را سوءمدیریت و وجود صنایع آلاینده بیمار کرده است.

شدت و استمرار این وضعیت در ماه‌های اخیر، حکایت از آن دارد که یا هیچ برنامه‌ی پیشگیرانه‌ای در این سال‌ها از سوی دستگاه‌های متولی وجود نداشته و یا اگر هم وجود داشته، به درستی اجرا نشده است.

از سویی دیگر تا کنون هیچ‌گونه حرکت نظارتی و بازخواستی از سوی مسئولان بالادستی به عنوان مدعی‌العموم مشاهده نشده است.

خشکی و کم‌آبی تالاب‌ها، سوزندان بازمانده‌های محصولات کشاورزی، تراکم صنایع عظیم آلاینده، مشعل‌های نفتی و گازی، نیشکرها و ... شرایط زندگی در این استان دارای طبیعت سخت را، سخت‌تر کرده است.

طبق آخرین داده‌های مرکز پایش کیفی هوای کشور در صبح امروز یکم بهمن ماه ۱۴۰۲، هوای  ۸ شهر خوزستان در وضعیت بسیار ناسالم برای گروه‌های سنی و حساس قرار دارد.

براساس این آمار، هوای مسجدسلیمان به ۲۶۳ AQI رسیده و شهرهای ماهشهر، اهواز و هندیجان ۱۳۷، بهبهان ۲۶۳، اندیمشک ۱۳۷، دزفول ۱۱۴ و خرمشهر ۱۰۵ AQI اعلام شده که براساس این شاخص‌ها افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

با توجه به اینکه این چنین بحرانی در کشورهای مجاور خلیج فارس با اقلیمی سخت‌تر و البته فاقد زمین‌های حاصلخیز و رودخانه‌هایی به وسعت خوزستان کمتر مشاهده شده است، شاید بتوان آن را بیانگر سهل‌انگاری و سوءمدیریت متولیان امر عنوان کرد.

خوزستان با توجه به اینکه استانی مرزی و استراتژیک است، حفظ رضایت‌مندی ساکنانش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و وابستگی شدید اقتصاد ملی به خوزستان به تنهایی کافی است که دولتمردان تمام توان و اولویت خود را برای حل این بحران بکار ببندند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز