خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه میراث‌‌‌فرهنگی آیاپیر ایذه:

دانشگاه علوم‌پزشکی شرایط واگذاری عمارت نورآباد به میراث‌فرهنگی را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۹۹۰

مدیر پایگاه میراث‌‌فرهنگی آیاپیر ایذه خواستار فراهم آوردن شرایط واگذاری بنای تاریخی عمارت نورآباد به میراث‌فرهنگی از سوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی شد.

به‌ گزارش ایلنا از خوزستان، مهدی فرجی اظهار کرد: عمارت نورآباد با وجود مرمت، بدون استفاده مانده زیرا مالکیت آن با دانشگاه علوم‌پزشکی است و برای احیا و بهره‌برداری، لازم است ابتدا به وزارت میراث‌فرهنگی واگذار شود.

مدیر پایگاه میراث‌‌فرهنگی آیاپیر ایذه افزود: به دلیل این‌که مالکیت این بنای تاریخی با دانشگاه علوم‌پزشکی ایذه است، میراث‌فرهنگی اجازه فعالیت در آن را ندارد.

او تأکید کرد: برای جلوگیری از تخریب این بنای تاریخی، دانشگاه علوم‌پزشکی باید شرایط واگذاری این عمارت را به وزارت میراث‌فرهنگی فراهم کند.

فرجی عنوان کرد: اگر شرایط واگذاری این عمارت به میراث‌فرهنگی فراهم شود و دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری لازم ‌را در این‌ باره انجام‌ دهد موضوع احیا و تغییر کاربری این بنای تاریخی را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم که عمارت نورآباد با کاربری مناسب به مکانی آبرومند تبدیل شود.

بنای قاجاری عمارت نورآباد در نزدیکی تپه الهک منطقه نورآباد ایذه واقع شده است. این بنا با نمای سنگ‌چین و زیبا و محصور در بین درختان خودنمایی می‌کند. منطقه نورآباد به دلیل آب‌های زلال و طبیعت زیبایش مکان استقرار خوانین بختیاری بوده است. قرارداد معروف مالمیر در این بنا نوشته شده است. 

این بنای تاریخی ۱۱ بهمن ۱۳۷۸ با شماره ۲۵۷۰ ثبت‌ملی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز