خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبرداد؛

آماده‌باش اورژانس از اهواز تا مرز چذابه در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۸۷

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ایجاد ۱۳ هزار و ۶۲۷ مورد مزاحمت تلفنی در چهار ماهه نخست سال جاری خبرداد و گفت: آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و دیگر دستگاه‌های خدماتی اورژانس از ۲۷ مرداد تا پایان مراسم اربعین حسینی(ع) از اهواز تا مرز چذابه مستقر خواهند بود و به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، فرهنگ کره‌بندی امروز، یکشنبه ۲۹ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آماده‌باش اورژانس در ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز وظیفه پوشش خدمات اورژانس و بهداشت و درمان مرز چذابه در ایام اربعین حسینی(ع) را بر عهده دارد.

وی افزود: در ایام اربعین علاوه بر آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ۲۶ دستگاه آمبولانس، سه موتورلانس، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس، تعمیرگاه سیار و خودرو ارتباطات نیز از استان‌های دیگر به ظرفیت اضافه شده و از اهواز تا مرز چذابه را پوشش خواهند داد.

رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ماموریت اورژانس در ایام اربعین حسینی(ع) از ۲۷ مرداد آغاز و تا پایان اربعین ادامه دارد، گفت: تمام آمبولانس‌ها تا اول شهریور از مسیر اهواز تا چذابه به فاصله هر پنج کیلومتر در محل خود مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: یک درمانگاه مرزی نیز با ۲ پزشک و ۸ پرستار در هر شیفت به بهرداری رسیده و همچنین درمانگاه تامین اجتماعی نیز با چنین ظرفیتی آماده خدمت‌رسانی به زائرین است.

کره‌بندی با اشاره به اینکه اگر نیاز باشد تا ۱۰ کیلومتری مرز عراق وارد و خدمت‌رسانی خواهیم کرد، گفت: ۵ بالگرد و یک هواپیما بال ثابت در ایام اربعین در حالت آماده باش هستند.

وی گرما‌زدگی و بیماری‌های گرمسیری مانند اسهال را از جمله بیماری‌های زائرین در این ایام دانست و رعایت بهداشت، همراه داشتن بطری آب‌، استراحت در مکان‌های خنک و پایین آوردن دمای بدن را از راه‌های مقابله با آن عنوان کرد.

رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد ماموریت‌های اورژانس در چهار ماهه نخست سال جاری را ۴۱ هزار و ۵۱۷ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۰ هزار و ۲۶۲ مورد شهری و ۱۱ هزار و ۲۵۵ مورد جاده‌ای بودند و همچنین تعداد ماموریت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۱۳ هزار و ۶۷۲ مورد مزاحمت تلفنی داشته‌ایم که آمار بسیار بالایی بوده و باعث خلل در خدمت‌رسانی نیروهای اورژانس می‌شود.

کره‌بندی حداکثر زمان رسیدن به حادثه و بیمار را در شهر بین ۸ تا ۹ دقیقه و در حوادث جاده‌ای را ۱۴ دقیقه عنوان کرد و از رشد قابل توجه سرعت رسیدن به محل در بین‌های استان‌های کشور خبرداد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱۳ آمبولاتس فعال در اورژانس دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که عمر همه آن‌ها بالای ۱۰ سال بوده و دچار فرسودگی هستند ولی به تازگی قراردادی توسط اورژانس کشور برای خرید آمبولانس منعقد شده که خوزستان نیز دارای سهمیه است.

رئیس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین به تازگی با فعال شدن دستگاه تله‌کاردیولوژی در آمبولانس امکان ارسال سریع نوار قلب بیماران سکته‌ای و قلبی در محل فراهم شده است. به این صورت که بلافاصله از بیمار نوار قلب گرفته شده و به بیمارستان‌های مربوطه در اهواز به صورت الکترونیکی ارسال و در صورت نیاز مقدمات لازم برای عمل بیمار قبل از رسیدن فراهم و بیمار با بالگرد به بیمارستان‌ منتقل می‌شود.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: این خدمت به تازگی تنها در اهواز، تبریز و تهران فعال شده و به زودی گسترش خواهد یافت و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانسته در این مدت ۹ بیمار را در چذابه به این روش شناسایی و سپس با بالگرد به بیمارستان منتقل و از مرگ و دیگر آسیب‌ها نجات دهد.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز