خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر‌ خوزستان؛

طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فرودین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۵۷۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فرودین برای مسافران نوروزی خبرداد و گفت: در این طرح ۲۲ پایگاه جاده‌ای و ۱۵ پُست موقت به مسافران نوروزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، وحید شعبانی امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت اجرای طرح ملی خدمات نوروزی سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در طرح ملی خدمات نوروزی که از ۲۴ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه اجرا می‌شود، ۲۲ پایگاه جاده‌ای و ۱۵ پُست موقت امداد و نجات آماده خدمت‌رسانی به مسافران در خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه به این منظور به ۳۷۰ نفر دوره بازآموزی برای ایام نوروز آموزش داده شد، افزود: ۱۳۴ خودرو امداد شامل ۳۷ آمبولانس آماده خدمت رسانی بوده و امداد هوایی نیز در این ایام در حالت آماده باش است.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر در بالا دست و پیش‌بینی بارش‌های اوایل فروردین‌ماه سال آینده تمهیدات لازم برای مواجه با هرگونه خطر احتمالی انجام می‌شود‌.

وی از مردم خواست تا از اسکان طولانی مدت در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند و گفت: در قالب کمک‌های بشر دوستانه خیمه‌های نماز، ایستگاه دوست‌دار کودک با تیم سحر و راهنمایی برای مسافران در این پایگاه‌ها انجام می‌شود.

طرح هلال رحمت پُلی بین نیازمندان و خیرین

شعبانی اضافه کرد: در طرح هلال رحمت که پُلی بین خیرین و نیازمندان است، در ایام نوروز و رمضان طرح‌های حمایتی در بخش‌های مختلف به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی از اُورهال ۸۰ خودرو امداد خبرداد و عنوان کرد: در تابستان سال جاری فاز دوم پویش غرق نشویم اجرا و ۱۰۰ هزار نفر به آن پیوسته و آموزش‌هایی نیز داده شد. همچنین خوزستان همیشه رتبه اول عرق شدگی در کشور را داشت که از سال ۱۴۰۰ به بعد در رتبه دوم قرار دارد.

اجرای طرح دادرس در ۴۷۷ مدرسه

مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: طرح دادرس برای آموزش به دانش‌آموزان متوسطه در ۴۷۷ مدرسه اجرا و در گروه‌های ۳۰ نفره تحت عنوان هشت سرفصل به ۹ هزار و ۵۹۲ دختر و هفت هزار و ۵۱۸ پسر آموزش داده شد.

وی از اجرای طرح کانون غنچه‌های هلال برای دانش آموزان سنین پایین خبرداد و افزود: همچنین در طرح همتا هر مربی آموزش ۱۱۲ نفر را برعهده می‌گیرد.

شعبانی بیان کرد: چهار پایگاه نیز در یادمان‌های شهدای نهر خیّن خرمشهر، ورودی پادگان شهید محمود اهواز، منطقه عملیاتی فکه و یادمان شهید اسکندرلو شوش برای راهیان نور آماده خدمت رسانی هستند.

حضور امدادگران در یکهزار و ۱۹۵ حادثه

وی با بیان اینکه در سال جاری امدادگران به یکهزار و ۱۹۵ ماموریت اعزام شده‌اند، ادامه داد: در این ماموریت‌ها به ۲ هزار و ۵۸۳ خانواده و ۳۹ هزار و ۸۰۶ نفر خدمت‌رسانی شد.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان به حضور ۶ هزار و ۲۰۱ نفر امدادگر در قالب یکهزار و ۸۰۵ تیم عملیاتی در استام اشاره و اظهار کرد: بعد از طرح ملی خدمات نوروزی برخی خدمات برای ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در طرح نوروز با نوع‌ دوستی و رمضان با مهربانی خیرین می‌توانند با همکاری هلال احمر سبدهای غذایی را در اختیار نیازمندان قرار دهند یا کمک‌های نقدی خود را به شماره ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملت واریز یا #۱۲*۷۴۱* را شماره‌گیری کنند. در همین طرح سال گذشته ۳ هزار بسته معیشتی با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال بین نیازمندان استان توزیع شد.

اعزام ۱۷ کاروان سلامت به مناطق محروم

شعبانی افزود: در سال جاری ۱۷ کاروان سلامت متشکل از پزشکان، امدادگران و دواطلبین به مناطق محروم رفته و ۲ هزار و ۸۰۵ نفر از خدمات پزشکی آن‌ها بهره‌مند شدند.

وی از حمایت پنج هزار و ۴۳۰ بیمار نیازمند با هزینه ۱۰۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در سال جاری خبرداد و گفت: آموزش همگانی اولویت ما بوده و به همین منظور یکهزار و ۶۰۰ دوره و پروژه در سال جاری برگزار شد که حدود ۶۰۰ هزار نفر تحت تاثیر این برنامه‌ها قرار گرفتند.

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز