با حضور استاندار خوزستان؛
نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد

استاندار خوزستان بر ضرورت تدوین سیاست های یکساله به عنوان اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد.
ایلنا: نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با حضور استاندار، آیت الله حیدری نماینده مجلس خبرگان رهبری و مدیر کل آموزش و پرورش استان و مشاور استاندار در امور آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در ابتدای جلسه مقتدایی استاندار خوزستان، بر ضرورت برنامه ریزی حوزههای مربوط به آموزش و پرورش و حیطههایی نظیر امور دانش آموزان و معلمان و اولیاء تاکید کردند.
وی تصریح نمود، با توجه به آنکه انرژی و فکر میبایست در جاهایی هزینه شود که بیشترین افراد از آن برخوردار شوند سه بخش دانش آموزی، ورزش و جوانان و مسائل عمرانی رابه گونهای علمی تاثیرگذار به هم دانسته و افزود: این سه شاخص از مسائلی است که عمده پرداختها باید به آنها معطوف باشد.
مقتدایی همچنین به سیاستهای تعریف شده کاری در غالب سند چشم انداز و آمیختن آن با ابتکار عمل در راستای هر چه بهتر اجرایی نمودن آنها تاکید و ارتباط منطقی دستگاه عالیه استان با وزارت آموزش و پرورش را براساس سازوکار قانونی مهم خواند.
ساماندهی نیروی انسانی و استفاده از کل ظرفیتها، تقویت مدیریت آموزشی و عملیاتی و هدفمند نمودن اولویتهای کاری براساس امکانات موجود از دیگر مواردی بود که رییس شورای آموزش و پرورش استان بدانها اشاره کرد.
استاندار خوزستان همچنین بر ضرورت تدوین سیاستهای یکساله به عنوان اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد.
همچنین در این جلسه آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت سالروز وفات نبی مکرم اسلام «ص»، بر ضرورت رشد و ترویج فرهنگ دینی در مدارس به عنوان عامل مهم و سبب ساز رشد ملی اشاره کرد.
عمادی مشاور استاندار در امور آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به دستور کار جلسه یعنی هوشمند سازی مدارس استان، بر ضرورت تعامل منطقی تجهیزات و زیرساختهای موجود در مدارس هدف تاکید کرد.
در این جلسه همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه برای اجرای هر طرح و برنامه، نیازمند دو منبع اساسی مالی و انسانی هستیم، اظهار کرد: متاسفانه آموزش و پرورش استان در شرایط فعلی دچار کمبود معلم است.
وی افزود: به عنوان مثال در سطح استان با کمبود بیش از هشت هزار نیروی انسانی معلم مواجه هستیم.