خبرگزاری کار ایران

امدادرسانی هلال احمر خوزستان به متاثرین از بارندگی‌ها در ۶ شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۳۷

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: امدادرسانی به متاثرین از فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان آغاز و تا عادی‌سازی شرایط ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، امیرعباس نجفی با اشاره به حضور تیم‌های امدادی در مناطق درگیر آبگرفتگی ها، بیان کرد: امروز در پی فعالیت سامانه بارشی در سطح شهرستان‌های آغاجاری، هفتکل، بهبهان، رامهرمز،رامشیر و هندیجان ارزیابی ها در این شهرستان‌ها انجام و عملیات امداد رسانی به متاثرین از بارندگی‌ها آغاز شده است.

وی افزود: با شروع بارش باران، از دیشب ۳ تیم‌ عملیاتی در شهرستان رامهرمز فعال و تاکنون به بیش از ۲۰ خانوار در مناطق شهرک فجر، رامشیر و عشایر امدادرسانی کرده‌اند. علاوه بر آن ۲ پمپ لجن‌کش در شهرستان‌های رامهرمز و رامشیر به‌منظور تخلیه آب‌های سطحی و کمک به مردم  در آن مناطق مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ضمن تقدیر از تلاش امدادگران در شبانه‌روز گذشته، عنوان کرد: متأسفانه ۴ باب منزل در شهرستان آغاجاری نیز دچار ریزش شده که خانواده‌های متأثر به محل امن انتقال و اسکان یافتند. همچنین ۸۳ خانوار در مناطق هادی خانی، آب باران، نمره ۱۷ و کوی تانکی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز  امدادرسانی خواهند شد.

نجفی در ادامه تشریح امدادرسانی‌های بارندگی‌ها گفت: مناطق دره لیر، دره بازار، پیاز کار، دره گرمابه و ماهور در بهبهان نیز از این بارندگی‌ها متأثر شده‌اند که پس پایان مرحله ارزیابی نجاتگران اقلام زیستی بین خانوارهای آسیب‌دیده توزیع می‌شود.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر شهرستان هندیجان نیز وضعیت ۳ روستا را مورد بررسی قرار داده و عملیات امدادرسانی به ۸ خانوار در حال انجام است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال خوزستان در پایان تصریح کرد: باتوجه‌به آماده باش تیم‌های امداد و نجات در سراسر استان، روند امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از دقایق اولیه بروز مشکلات در مناطق مختلف شهری و روستایی به همت نجاتگران هلال احمر و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی به‌منظور کمک به تخلیه منازل درگیر آبگرفتگی و برپایی مراکز اسکان اضطراری آغاز شده و عزیزان داوطلب در کنار مردم به ارائه خدمت پرداخته‌اند.

وی ابراز کرد: این همدلی و همکاری به لطف خداوند تا رفع مشکلات ناشی از بارش باران ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز