خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا عنوان شد؛

ادامه کمبود آب شُرب در بخش سوسن شرقی/ علت رفع نشدن پوسیدگی تأسیسات آبرسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۵۹۹

مردم بخش سوسن شرقی شهرستان ایذه به دلیل کهنگی و پوسیدگی تأسیسات آبرسانی همچنان در بی‌آبی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، تشنگی، بی‌آبی، خرابی‌های گاه و بی‌گاه پمپ‌های فرسوده آب و عدم مدیریت صحیح آبی، امان مردم روستاهای سوسن شرقی را بریده است. ‌

برخی از مردم محلی در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند: بیش از یک ماه می‌شود که روستاهای سوسن شرقی شامل چال آبزا، جنگه شاپوری، جنگه موسوی، دِرب کاظم و چندین روستای دیگر در همین منطقه که در مجموع به شش روستا می‌رسند، مدت‌هاست درگیر بی‌آبی هستند.

یکی از اهالی سوسن شرقی گفت: به علت سوختگی موتور پمپ چاه فالح، آب این مناطق قطع شده است.

وی ادامه داد: مسئولان می‌گویند سفارش پمپ داده‌اند اما هنوز نه از پمپ و نه از آب خبری نشده است. تاسیسات آبفای سوسن قدیمی است و به‌محض کوچک‌ترین خرابی مردم مدت‌ها باید با بی‌آبی سر کنند.

یکی دیگر از اهالی افزود: همین چند روز پیش آب روستاهای سرراه سعیدی و هفده روستای سوسن غربی که از چاه پل فلزی آب آنها تأمین می‌شود قطع شده بود. چند ماه پیش دوباره همین مشکل برای روستای ده حوض و هشت تا نه روستای آن طرف کارون اتفاق افتاد و به مدت  ۲۰ روز مردم در قطعی آب به سر بردند.

وی ادامه داد: این مسائل بخش کوچکی از مصائب و مشکلات مردم در بخش سوسن شرقی و غربی است. کارون از دل زمین‌های ما می‌گذرد ولی ما همچنان در تشنگی به سر می‌بریم.

در همین خصوص بخشدار سوسن در پاسخ به نگرانی مردم به خبرنگار ایلنا گفت: در بخش سوسن شرقی در چند روز گذشته با قطع آب مواجه هستیم و دلیل آن به سوختن الکتروپمپ‌ها برمی‌گردد. این پمپ از نوع خاصی است و در بازار موجود نیست.

حسین مرادی افزود: سفارش داده‌ایم تا پمپ از مشهد تهیه کنند، ولی باید ساخته شود و با توجه به پیگیری‌های موجود احتمال دارد تا یکی دو روز آینده پمپ موردنیاز به دست ما  برسد.

وی بیان کرد: متأسفانه طراحی شبکه آب سوسن شرقی به چند دهه پیش برمی‌گردد و در تلاش برای اصلاح این سیستم هستیم. از نقطه پمپاژ آب در منطقه فالح، ۶۰۰ متر ارتفاع وجود دارد و همین اختلاف ارتفاع باعث می‌شود که به پمپ‌ها فشار وارد شود و بسوزند.

مرادی ادامه داد: ۲۰ و چند روستا از همین منبع آب استفاده می‌کنند و به جمعیت این مناطق، آب مصرفی دام‌ها را هم اضافه کنید، همین حجم آب و فشار وارده به پمپ‌هاست که با مواردی این‌چنین هرازگاهی مواجه می‌شویم.

بخشدار سوسن در پایان گفت: طی مدت زمانی که با قطع آب مواجه شدیم با دو دستگاه  تانکر آب را به مناطق نیازمند رساندیم و این روند تا رفع نهایی مشکل آب در این مناطق ادامه خواهد داشت.

 ضمنا فرماندار ایذه  حاضر به پاسخگویی در این باره  به ایلنا نشد.

 

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز