خبرگزاری کار ایران

با اجرای بیش از ۹۰۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب تاکنون:

افزایش رشد شاخص بهره‌مندی خوزستانی‌ها از شبکه فاضلاب صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۴۹

طی یکسال از آغاز طرح اوراق مشارکت، ۳۶ هزارخانوار در ۱۶ شهر استان خوزستان تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن و بهداشتی قرار گرفته اند.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: از زمان آغاز کلنگ زنی اجرای شبکه فاضلاب در ۱۶ شهر استان با اعتبار اوراق مشارکت، بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب در نقاط مختلف استان اجرا شده است که این عمل شاخص بهره‌مندی مردم از خدمات فاضلاب در استان را از مرز حدود ۳۰ درصد به ۴۲ درصد افزایش داده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد با تاکید بر تاثیر مثبت انتشار اوراق مشارکت در بهره‌ گیری از شبکه‌های فاضلاب، بیان‌کرد: در ‌‌نهایت با اجرای طرح جامع فاضلاب میزان بهره‌مندی مردم از خدمات فاضلاب در ۱۶ شهر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.
وی اذعان داشت: طی یکسال از آغاز طرح اوراق مشارکت، ۳۶ هزارخانوار در ۱۶ شهر استان خوزستان تحت پوشش شبکه فاضلاب مدرن و بهداشتی قرار گرفته‌اند.
صنیعی‌نژاد با تاکید بر اینکه گستردگی کار در اجرای شبکه‌های فاضلاب از محل اوراق مشارکت قابل قیاس با هیچ سالی نیست، افزود: جهش بهره‌مندی خوزستان از ۳۰ درصد فاضلاب به ۴۲ درصد مرهون پشتوانه اوراق مشارکت است.
رئیس هیئت مدیره آبفا استان تعداد جبهه‌های کاری فعال در نقاط مختلف استان از زمان آغاز کلنگ زنی اجرای شبکه فاضلاب در ۱۶ شهر استان با اعتبار اوراق مشارکت را در حال حاضر ۷۱ جبهه کاری عنوان و اظهار داشت: با اجرای کامل این طرح‌ها، ضریب بهره‌مندی کل شهرستان‌های استان به جز اهواز به ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.
وی اظهار داشت: در این شهرستان‌ها تاکنون بیش از ۹۰۰ کیلومتر خطوط شبکه فرعی و اصلی فاضلاب ایجاد شده است.
صنیعی‌نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۳ درصد از نوارهای حفاری شده در شهرستانهای تحت پوشش اوراق مشارکت با
عرض ۲ متر و تا عرض کل خیابان زیرسازی و آسفالت گردیده و متاسفانه بدلیل کمبود منابع تامین آسفالت و مانند آن، ترمیم نوارهای حفاری در برخی از نقاط شهر‌ها انجام نشده که تلاش می‌شود با تمهیدات کلی زیرسازی و ترمیم این نوار‌ها تکمیل شود.
عضو شورای اداری استان همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ۵ تصفیه خانه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر، بندرامام، ماهشهر و شادگان از طریق مناقصه بین المللی و به روش فاینانس epcf اخیرا ابلاغ و بزودی مقدمات اجرایی آغاز خواهد شد، از برگزاری مناقصه اجرای ۵ تصفیه خانه فاضلاب دیگر در شهرهای بهبهان، شوش، اندیمشک، ایذه و بستان خبر داد و افزود: اجرای این ۵ تصفیه خانه در مرحله برگزاری مناقصه بین المللی به روش epcf است.
گفتنی است: شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان هم اکنون در ۵۷ شهر و در قالب ۵۷۵ هزار و ۲۳۴ مشترک آب و ۱۸۷ هزار و ۸۸۳ مشترک فاضلاب به حدود ۲ میلیون ۱۲۲ هزار نفر از جمعیت شهری خوزستان خدمات می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز