خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می‌دهد؛

زباله‌ها بلای جان طبیعت بکر منطقه سادات حسینی شهرستان دزپارت + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۸۴۵

شهرستان دزپارت را قطب گردشگری طبیعی خوزستان می‌دانند. منطقه‌ای بکر که نیازمند توجهات جدی در حوزه خطرات زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پای زباله‌ها را نمی‌توان از دامان طبیعت قطع کرد. اما می‌توان با مدیریت صحیح از خطر تخریب حداکثری آنها در طبیعت جلوگیری کرد. در حال حاضر یکی از مناطق در خطر استان خوزستان که به‌شدت قابلیت تبدیل شدن به شهرستان ایذه دیگری در استان دارد، شهرستان دزپارت است. شهرستانی که طبیعت مسحور کننده آن با توجه به ورود و خروج فراوان گردشگر نیازمند توجه جدی است .

در تازه‌ترین اخباری که از این منطقه به دست خبرنگار ایلنا در استان رسیده ،نگرانی اهالی منطقه سادات حسینی از رهاسازی زباله‌ها و عدم ساماندهی آنها است.

این اهالی از مسمومیت و مرگ دام‌های خود به‌واسطه مصرف زباله‌های رها شده، می‌گویند. زباله‌هایی که می‌تواند طبیعت زیبای منطقه سادات حسینی را از عنوان عروس شمال خوزستان تا مرحله مرگ تدریجی طبیعت این منطقه تقلیل دهد.

مجید رحمانی سرپرست فرمانداری شهرستان دزپارت در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: منطقه سادات دارای یک جایگاه دپو زباله است که شامل چند گودالی بزرگ می‌شود. حفره‌هایی که اطراف آنها را با دیوار بلوکی و سیمانی مسدود کرده‌اند و تمامی روستاهای منطقه سادات زباله‌های خود را در این گودال‌ها تخلیه می‌کنند.

وی ادامه داد: این زباله‌ها پس از ورود سوزانده می‌شوند و دفن می‌گردند. زباله‌هایی که بحث رهاسازی آنها مطرح شده است همان بخشی از زباله‌هایی هستند که توسط تراکتورها در زمان انتقال درست تجمیع و تخلیه نشده‌اند و با کوچک‌ترین بادی در اطراف گودال‌ها پخش می‌شوند. این مکان و زباله‌های آن در ایام عید تا حدودی ساماندهی شد و در حال حاضر به فکر ساختن مخزن‌های جدیدی هستیم و بخشداری به‌زودی اقدام خواهد کرد.

رحمانی ضمن تأیید سوزاندن زباله‌ها در محل گودال‌های دپو گفت: جز سوزاندن راه دیگری وجود ندارد. کمااینکه این محل از یک دهه پیش به این طرف طراحی و به همین شیوه تا کنون دفن زباله انجام می‌گرفته و موضوع جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه نقطه دیگری در این منطقه برای دفن زباله وجود ندارد و این مکان محل دپوی زباله‌های بالای ۱۰ روستا است. نه‌تنها زباله خانگی بلکه نخاله‌های ساختمانی را نیز به همین مکان منتقل می‌کنند.

متأسفانه اخبار درباره انتقال و دپوی زباله در دزپارت و بخش‌های پیرامون آن ناامید کننده است که  اگر به‌سرعت مدیریت نشود باید شاهد شکل‌گیری شهر جدید ایذه در بخش زباله باشیم.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز