خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه در اهواز گفت:

جایگاه قاضی به خطا نزدیک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۱۶

بازرسی ها و نظارت ها، هیچ کدام نمی تواند باطن ما را کشف کند اما آن روز که پرده ها کنار می رود، نه نیرویی داریم و نه یاوری که از ما دفاع کند.

ایلنا: مشاور عالی رئیس قوه قضاییه گفت: قضاوت وظیفه سنگین و حساسی است و جایگاه قاضی نسبت به سایر افراد جامعه، به خطا نزدیک‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان، آیت ا… کاظم صدیقی در دوره آموزشی درس اخلاق که در مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز برگزار شد، با تأکید بر حساسیت‌های کار در دستگاه قضایی، اظهار داشت: مراجعه کنندگان به محاکم قضایی برای تظلم خواهی به دادگاه آمده‌اند و در میان آنان افرادی هستند که در جامعه هیچ پناهگاهی ندارند.

وی تصریح کرد: از هر کاری که ما انجام می‌دهیم، یک نسخه آن نزد خداوند است، نسخه‌ای که محفوظ است و از بین نمی‌رود. لیکن لایه‌های وجودی ما پیش خودمان هم محفوظ است و می‌توانیم برگردیم و آن‌ها را مرور کنیم.

آیت ا… صدیقی گفت: بازرسی‌ها و نظارت‌ها، هیچ کدام نمی‌تواند باطن ما را کشف کند اما آن روز که پرده‌ها کنار می‌رود، نه نیرویی داریم و نه یاوری که از ما دفاع کند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به حاضران در این مراسم، گفت: این همه بازجویی کردیم و پرونده دیگران را بررسی کردیم، یک بار هم پرونده خود را مرور کنیم. انسان از هرجا برگردد منفعت است.

آیت ا… صدیقی افزود: انسان ظاهر و صورتی دارد که در آن نقشی ندارد اما خداوند انسان را مأمور عمرانی و آباد کردن زمین قرار داده است، واژه عمر در خصوص انسان هم به همین معناست. اینکه انسان باید کشاورز درون خود باشد و بذر خوب در وجود خود پرورش دهد.

وی با بیان اینکه «ای کاش‌ها در قضاوت‌ها و تصمیم گیری‌های فرد تأثیر دارد»، اذعان داشت: خداوند نه تنها ظلم که میل به ظالم را نیز نهی کرده است.

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه در خصوص رعایت ادب و اخلاق در برخورد با مراجعه کنندگان، گفت: هر کس نزد شما می‌آید خود را جای او بگذارید، انصاف یعنی همین، نیمی از حق را برای دیگران قائل شدن. نباید مراجعه کنندگان را پشت در نگه داشت، به آنان بی‌احترامی کرد و رفتار توهین آمیز داشت.

آیت ا… صدیقی تصریح کرد: اگر کسی را با ادله و مدارک، محکوم می‌کنیم، باید با قدرت این کار را انجام دهیم نه با عصبانیت و توهین و تحقیر، مبادا که در آخرت شرمنده این افراد شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز