خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:

ضریب پوشش بیمه اجتماعی بانوان خوزستان افزایش می یابد/ایجاد تفاهمنامه با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۸۹۲

در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان بر انعقاد تفاهمنامه فی ما بین تاکید شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست گفت: بیمه اجتماعی نقش مهمی در افزایش امید به زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی دارد و گسترش پوشش بیمه مستلزم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

زینب پارسافخر افزود: بیمه اجتماعی برای بانوان اهمیت ویژه‌ای دارد و نقش یک پشتیبان و حامی را ایفا می کند و برای آنها امنیت خاطر به همراه دارد، بنابراین تلاش می کنیم جهت افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی بانوان روستایی و عشایری استان از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و به همین منظور در روزهای آینده تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان منعقد خواهیم کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خوزستان نیز گفت: ۲۱ درصد از اعضای صندوق استان را بانوان تشکیل می دهند و در حال حاضر حدود ۶ هزار خانوار مستمری  دریافت می کنند.

حسین جعفرخادم افزود: حق بیمه ها در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به صرفه و اقتصادی است و دولت در راستای حمایت از اشتغال پایدار روستایی و عشایری، محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی، دو سوم حق بیمه آنها را به صندوق پرداخت می کند‌‌.

وی در ادامه گفت: بانوان عضو صندوق می توانند از دریافت دو مستمری همزمان برخوردار شوند و دریافت حقوق بازنشستگی آنها منعی جهت برخورداری از دریافت مستمری فوت همسر ایجاد نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز