خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

حسرت ۲۲ ساله مردم شهر سالند سردشت دزفول برای داشتن یک بانک در مرکز شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۱۶۳

۲۲ سال از جامعیت شهر سالند سردشت از توابع شهرستان دزفول می‌گذرد اما همچنان مردم این منطقه برای دریافت هرگونه خدمات بانکی باید زحمت تردد فاصله ۴۵ کیلومتری بین سالند تا دزفول را متحمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محرومیت در برخی از نواحی این استان، تنها به جاده، آب، اشتغال و امکانات بهداشتی محدود نمی‌شود. هرچند باور اینکه در این عصر، داشتن یک شعبه بانکی برای مردم شهر سالند در استان خوزستان یک رویا است، شاید سخت به نظر آید، اما باید پذیرفت که مردم این شهر از توابع شهرستان دزفول، در قرن بیست و یکم باید برای دریافت خدمات حضوری بانکی، ۴۵ کیلومتر فاصله بین سالند و دزفول را در هر بار مراجعه متحمل شوند.

یکی از اهالی سالند به خبرنگار ایلنا، گفت: گمان ما مردم بر این است که این‌گونه محرومیت‌ها بیشتر تحمیلی است و باید ریشه این موضوعات را در بخشی‌نگری‌ها جستجو کرد تا نبود امکانات.

یکی دیگر از اهالی سالند می‌گوید: در سال‌های گذشته دو شعبه بانک کشاورزی و صادرات در شهر سالند سردشت وجود داشتند، اما این شعب به دلایل نامعلومی جمع‌آوری شدند و باید پذیرفت که سردشت در شاخص توسعه جزو پایین‌ترین بخش‌ها در حوزه محرومیت است.

تعدادی از مردم سردشت معتقدند وضعیت فعلی این منطقه نشان می‌دهد که تا کنون دستاورد نمایندگان ادوار مختلف مجلس، فرمانداران و بخشداران مختلف طی سالیان گذشته تا حال، نه‌تنها راضی‌کننده نبوده، بلکه تأسف‌برانگیز است، زیرا مردم از وضعیت فعلی به‌شدت ناراضی هستند.

یکی دیگر از این شهروندان به خبرنگار ایلنا، گفت: با وجود جمعیت عشایری و روستاهای متعدد در بخش سالند، به‌خاطر فاصله زیاد بین این بخش تا دزفول، مردم این ناحیه محروم به‌ناچار در بسیاری از موارد به‌خاطر شرایط جاده‌ای بهتر و فاصله کمتر، برای دریافت خدمات بانکی به شهرستان لالی مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز