خبرگزاری کار ایران

ایلنا از خوزستان گزارش می دهد؛

کاسبی با جان مردم در دوران کرونایی ایذه/ عدم نظارت بر بخش خصوصی/فروش زمین و خودرو برای خرید داروی رمدسیویر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۹۹۲

تبلیغات سودجویانه برخی فعالان بخش خصوصی پزشکی، دار و ندار بیماران کرونایی را در شهرستان ایذه به غارت می برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یکی از داروهایی که طی این مدت به‌شدت در بازار دارو و با قیمت‌های کلان دست به دست شده و فروشندگان ریز و درشت بسیاری را در کشور به نان و نوا رسانید، «رمدسیویر» بود.

دارویی که در برخی از مطب‌های خصوصی، مردم به‌خاطر تهیه آن مبالغ هنگفتی پرداخت می‌کنند. مبالغی که به‌خاطر ترس و وحشت از مرگ، همراه با تبلیغ ناجی‌گر بودن نوع هندی آن، چیزی بین ۶ تا ۸ و بنا به گفته برخی از خریداران، تا ۵۰ میلیون تومان هم به فروش رفته است.

 عدم نظارت صحیح متولیان امر بر بازار دارو و دست بالای مافیای دارو در کشور، خانواده‌های بسیاری را طی این مدت به خاک سیاه نشانده است.

مافیایی که بنا به عقیده مردم و برخی از متخصصان، آن‌قدر قدرتمند هست که هر جوری که دلش بخواهد مردم را به دنبال خود می‌کشاند.

بر اساس گزارش‌هایی که توسط برخی از شهروندان ایذه به دست خبرنگار ایلنا در استان خوزستان رسیده است، داروی رمدسیویر در این شهرستان در پی تبلیغات برخی از پزشکان خصوصی، با مبالغ گوناگونی خرید و فروش شده، مبالغی که گاه از طریق فروش زمین و یا خودروی شخصی متقاضیان، تامین شده است، در حالی که بر اساس تحقیقات جدید، گفته شده است که این دارو برای درمان بیماران خفیف و یا خیلی شدید کارایی ندارد، ولی در تمامی مراجعات، شنیده می‌شود که برای تمامی بیماران تجویز شده است.

در همین رابطه برای آگاهی بیشتر از موجودی داروی دولتی بیمارستان شهدای ایذه و شرایط عرضه این دارو در بیمارستان و بخش‌های خصوصی، به سراغ رئیس بیمارستان شهدای ایذه رفتیم.

دارو مازاد بر نیاز شهرستان داریم

رئیس بیمارستان شهدای ایذه ضمن تایید گفته‌های مردم در خرید داروی رمدسیویر آزاد هندی با مبالغ هنگفت در بازار آزاد، گفت: بخش خصوصی در حوزه نظارت و اختیار ما نیست و در این باره باید از رئیس نظام پزشکی شهرستان پرسید. اما در خصوص وضعیت خود ما، در حال حاضر نه کمبود دارو داریم و نه کسی را وادار به خرید داروی آزاد می‌کنیم.

امرالله اورکی، افزود: به جرأت می‌گویم که بیمارستان ایذه از لحاظ سرم، دارو و آمپول رمدسیویر نه‌تنها کمبودی ندارد، بلکه توان کمک کردن به بیمارستان‌های دیگر را نیز داریم.

وی بیان کرد: ما مسئولیتی در قبال خرید داروی خارج از بیمارستان نداریم و نه توصیه و نه تایید می‌کنیم. اگر کسی حالش بد است و کرونای او تایید شده، به بیمارستان مراجعه کند، نه اینکه به بخش خصوصی مراجعه کرده و وقتی ناامید شد و کار از کار گذشت به ما مراجعه کرده و توقع معجزه داشته باشد!

رئیس بیمارستان شهدای ایذه ادامه داد: متأسفانه تبلیغات بی‌شماری  علیه بخش دولتی می‌شود، مردم را می‌ترسانند. در بخش خصوصی اگر بیماری نجات یافت، می‌گویند درست است که مبلغ بیشتری هزینه کردید ولی در عوض، به زندگی برگشتید؛ اما اگر از دست آنها کاری بر نیامد، بیمار بدحالی که دیگر جانی در قالب ندارد را روانه بیمارستان می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا به یکباره آمارهای رنگی ما جا به جا شود.

اورکی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که چرا برخی از مردم به‌جای مراجعه به بیمارستان، به مطب‌های خصوصی اعتماد می‌کنند؟ گفت: بدون تردید باید دلیل این موضوع را در تبلیغاتی دانست که بخش خصوصی برای ترساندن مردم به کار می‌برند و آنان را به شک می‌اندازند. اینکه به مردم می‌گویند در بیمارستان داروی رمدسیویر ایرانی تزریق می‌شود و هیچ تأثیری ندارد، ولی ما با رمدسیور هندی شش میلیونی شما را نجات می‌دهیم، در جهت ترساندن مردم است.

وی ادامه داد: ما بر اساس سهمیه دریافتی دارو، هم رمدسیویر هندی و هم ایرانی را دریافت کرده و بدون هیچ تفاوتی به مردم عرضه می‌کنیم.

رئیس بیمارستان شهدای ایذه تصریح کرد: بی‌انصافی است که مردم تمام دار و ندار خود را برای درمان در بخش خصوصی هزینه می‌کنند و در زمان ناامیدی به ما مراجعه و داد و هوارشان را سر ما خالی می‌کنند. مافیای دارو در شهرستان نباید به‌خاطر سود خودش در شهر محرومی مثل ایذه با جان مردم بازی کند.

در همین خصوص، یاراحمدی رئیس نظام پزشکی شهرستان ایذه، به خبرنگار ایلنا، گفت: من تلفنی مصاحبه نمی‌کنم و در جریان خرید و فروش دارو با قیمت‌های کلان هم نیستم.

انتهای پیام/
بهنام رضایی مالمیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز