خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

دعوت از بزرگان عشایر خوزستان جهت پیوستن به پویش نه به برگزاری مراسمات و تجمعات/شیب ملایم کاهش ابتلا به کرونا/لزوم برخورد شوراهای تأمین با متخلفان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۴۸۶

استاندار خوزستان از ممنوعیت سفر نوروزی به شهرستان‌های قرمز و نارنجی خبر داد و گفت: خوشبختانه روند ابتلا به بیماری در خوزستان با شیب ملایمی رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه ۲۷ اسفندماه در رابطه با شرایط فعلی کرونا در استان و توصیه‌های مربوط به روزهای پیش رو و سفرهای نوروزی، اظهار کرد: هنوز عوارض ویروس جهش یافته که از نیمه اول بهمن‌ماه شروع شده است، ادامه دارد ولی خوشبختانه روند ابتلا به بیماری با شیب ملایمی در حال کاهش است.

وی افزود: در حال حاضر ۸ شهرستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی داریم، درصورتی‌که مردم از تجمعات و برگزاری مراسمات خودداری کنند، در طول ۲ هفته وضعیت این شهرستان‌ها نیز تغییر خواهد کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به تجمعات و  مراسمات، گفت: هر تجمعی به‌طور حتم ده‌ها بستری و فوت به دنبال خواهد داشت و جشن‌های عروسی را به عزا و عزاها را ادامه‌دار خواهد کرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۲۰ هزار تست کرونا در استان گرفته می‌شود، افزود: متأسفانه ویروس در بعضی از افراد، ناشناخته است. با توجه به ردیابی قوی در بعضی موارد افرادی که از نظر ظاهری سالم هستند مبتلا بوده و این موضوع باعث می‌شود که بیماری به جمعیت بیشتری منتقل شود.

وی همچنین از بزرگان طوایف و اقوام خواست در پویش نه به برگزاری مراسمات و تجمعات بپیوندند تا هرچه زودتر از این شرایط خارج شویم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه سفر به شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است، اضافه کرد: برای شهرهای آبی و زرد نیز تأکید می‌شود اگر سفر ضروری نیست از انجام آن خودداری شود.

استاندار خوزستان تصریح نمود: در صورت ادامه برگزاری مراسمات و تجمعات، ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل و شرایط از دستمان خارج خواهد شد.

وی در پایان به فرمانداران و اعضای شورای تأمین شهرستان‌ها تأکید کرد که با برگزارکنندگان مراسمات برخورد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز