خبرگزاری کار ایران

در پی تفاهم‌نامه‌ای؛

بسیجیان خوزستان بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۷۸

در پی تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خوزستان بسیجیان فاقد بیمه اجتماعی که در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ساکن هستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خوزستان، سرهنگ فاخر علوانی جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان و حسین جعفرخادم مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان در محل سازمان بسیج سازندگی استان نشستی را برگزار و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

علوانی گفت: در راستای کمک به ایجاد اشتغال پایدار در روستا و خدمت به روستاییان و عشایر تعداد یک هزار و ۱۶۰ صندوق قرض‌الحسنه را در روستاهای استان تأسیس کردیم که حدود ۳۰ هزار نفر در این صندوق‌ها عضویت دارند و تعداد زیادی از این افراد فاقد بیمه اجتماعی هستند که با انعقاد این تفاهم‌نامه می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر قرار بگیرند و از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

جانشین سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان ادامه داد: بسیج سازندگی در ۲۸ شهرستان پایگاه دارد که می‌توانند در اطلاع‌رسانی خدمات بیمه اجتماعی و نهادینه کردن فرهنگ بیمه کمک کنند.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به همه پایگاه‌های مقاومت بسیج ابلاغ می‌شود و در فرصت مناسب نشستی را به‌صورت ویدیو کنفرانس با فرماندهان این پایگاه‌ها برگزار خواهیم کرد و سیاست‌های بیمه اجتماعی را تشریح خواهیم کرد.

حسین جعفرخادم مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خوزستان نیز گفت: انقلاب مدیون زحمات بسیج و سپاه است و من نیز افتخار می‌کنم که از یک خانواده بسیجی هستم.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که بیان می‌کند برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، پیری، ازکارافتادگی و غیره حقی همگانی است. بر اساس بند ۳ نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، دولت مکلف شد صندوقی را تحت عنوان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر ایجاد کند و حقی را که سال‌ها از روستاییان و عشایر ضایع شده بود و دغدغه ۴۰ ساله روستاییان از سال ۱۳۴۴ تا سال ۱۳۸۴ بود، برطرف کند.

جعفر خادم بیان کرد: خوشبختانه در سال ۸۴ این صندوق تأسیس شد و در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار خانوار در سطح کشور و بیش از ۸۳ هزار خانوار در سطح استان به عضویت این صندوق درآمدند. همچنین بیش از ۱۱۰ هزار خانوار مستمری‌بگیر شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار خانوار در خوزستان از این مستمری برخوردار شده‌اند و همچون کارمندان دولت بازنشسته شده و ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خوزستان بیان کرد: بعد از تصویب طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در شورای عالی رفاه، اولین صندوقی که این طرح را اجرایی کرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بود و حقوق به‌طور متوسط بیش از ۵۲ درصد افزایش یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه روستاییان کارفرما نداشتند دولت نقش کارفرمای روستاییان را بر عهده گرفت و دو سوم حق بیمه را به صندوق پرداخت می‌کند که در سال‌های گذشته به فراخور پیشرفت کار تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف منعقد شد و یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که اخیرا در ستاد مرکزی منعقد شد تفاهم‌نامه با سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد تعاون سپاه بود که پیرو آن در استان نیز تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز