خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

خوزستان زخمی است، توان حل مشکلات را ندارید، نیایید/اینجا هر کُنش طبیعی به بحران تبدیل می‌شود/نمایندگان فقط نمایندگی کنند نه سهم خواهی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۴۰۷

خوزستان سال‌هاست که مقصد مسئولانی شده که حرف‌های شیرین می‌زنند ولی در عمل کام مردم هنوز تلخ است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، این استان به‌اصطلاح زرخیر، سال‌هاست که میزبان دو رویداد است، یکی بلایای طبیعی و غیر طبیعی و دیگری مسئولانی که می‌آیند و می‌روند و فقط عکس‌ها و سخنان زیبایشان را به‌جا می‌گذارند.

مردم این استان می‌گویند: باران، که رحمت الهی است، اینجا به بحران تبدیل می‌شود تا ما به نبردی ناخواسته با آب فراخوانده شویم.

باد، که عنصر جداناشدنی چرخه طبیعت است، اینجا بحران می‌آفریند تا در چنگال غبار و ریزگردها گرفتار شویم.

آب که مایع حیات است، بوی تعفن می‌دهد و طعم تلخ.

و هر بار قطار مسئولیان پایتخت‌نشین برای تسکین دردهای ایجاد شده سوت‌زنان به‌سوی دیار نخل و آفتاب و کارون به حرکت در می‌آید. ولی نه دردی تا کنون درمان شده و نه زخمی التیام یافته است.

مردم می‌گویند: چندین دهه است که این سنت باب شده و با هر مشکل حادی، مسئولین پایتخت‌نشین از دولتی گرفته تا غیر دولتی به استان می‌آیند و ضمن همدردی با ما و یادآوری این سخن گهربار حضرت امام که: "خوزستان دین خود را به اسلام ادا نموده است" می‌روند، ولی هرگز از خود نپرسیده‌اند اکنون که در ورود به سده ۱۴۰۰ هستیم، چرا هنوز و به کرار این مشکلات وجود دارند و هربار نیز بیشتر از بار قبل، بلای جان مردم می‌شوند؟

آیا برای برطرف کردن مشکلات مختلف استان، ثروت خدادادیِ خودش کافی نیست؟

نمایندگان، نمایندگی کنند

اینجا تنها مدیران ناکارآمد هستند که حاشیه امنیت دارند. برای تغییر از یک فرماندار گرفته تا یک مسئول ساده، استاندار و مدیران کل باید منتظر چراغ سبز نمایندگان باشند، قشری که هیچ‌گونه مسئولیت قانونی در حوزه اجرایی یا دخالت در عزل و نصب‌ها ندارند، اینجا فراتر از حدود مسئولیت خود ظاهر شده تا یک تغییر ساده ماه‌ها به تأخیر بیفتد ولی وقتی در حلقه مردم پرسشگر قرار می‌گیرند، خود را تبرئه کرده و می‌گویند: "ما مسئولیت اجرایی نداریم، فقط قانون‌گذار و ناظر بر اجرای قانون هستیم".

یکی از فعالان اجتماعی می‌گوید: دخالت برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باعث شده تا دولت‌ها از تغییر مدیران ارشد ناکارآمد در استان خوزستان واهمه داشته باشند، زیرا به‌محض اتخاذ چنین تصمیمی، برخی از این نمایندگان گزینه‌های خود را مطرح کرده و دولت را با اهرم‌های مختلف و البته غیر قانونی وادار به پذیرش خواسته خود یا صرف‌نظر از تغییرات می‌کنند.

در آب‌گرفتگی‌های اخیر برخی شهرهای استان، مردم به‌صراحت از مقام معظم رهبری و دستگاه قضا استمداد طلبیده‌اند، این بدان معنی است که مردم از دولتمردان و نمایندگان خود نا امید شده و امید دارند اکنون که رئیس سازمان بازرسی کل کشور و تیم همراه به دستور رئیس قوه قضاییه به استان آمده‌اند، تنها نه برای آب‌گرفتگی، بلکه برای آبروداری هم که شده، برخوردی قهری و سخت با تمام عوامل ریزودرشت که در طول این سالیان، زخم‌های متعدد بر پیکر این استان قهرمان ایجاد نموده‌اند، به عمل آورند تا کارون بدون ایجاد مزاحمت جاری شود، نخل‌ها سرافرازانه و بدون تشنگی و واهمه از گردوخاک کام مردم را شیرین کنند و باد بدون ایجاد گردوغبار، رطوبت شرجی را از چهره‌های گُر گرفته، بگیرد.

اینجا خوزستان است، جایی که بدون امید، نمی‌توان زندگی کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز