خبرگزاری کار ایران

سبحانی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعتماد صنعت نفت به مربیان بومی نتیجه داده است/تعویض‌های استقلال در عدم نتیجه‌گیری این تیم بی‌تأثیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۱۱۶

مربی لژیونر خوزستانی گفت: استقلال نتوانست اندیشه‌های تاکتیکی خود را به صنعت نفت دیکته کند زیرا ضعف آن‌ها در فاز انتقال از دفاع به حمله و تعداد کم بازیکنانشان در فاز حمله بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امین سبحانی در تحلیل بازی امروز استقلال تهران و صنعت نفت آبادان، گفت: امروز پایه‌ریزی حملات استقلال از سمت راست و عمق دفاع مستحکم صنعت نفت بود ولی آبادانی ها ضمن ناکام گذاشتن تیم استقلال در اجرای برنامه‌های حمله‌ای خود، بازی به نسبت متعادلی را در نیمه اول ارائه نمودند.

وی افزود: از نکات قابل توجه در نیمه اول، انجام پرس بازیکنان در وسط زمین و بازی درگیرانه و دوندگی زیاد بود که در این میان، صنعت نفت بیشتر چشم به ضد حملات داشت. تعیین استراتژی و چگونگی اجرای آن در حین مسابقه امری حیاتی است اما مهم‌تر از آن، درک خوب از شرایط هر مسابقه است. استقلال در شرایطی نیمه‌ی اول را به پایان رساند که تیم صنعت نفت با بازی محتاطانه و بازی در نیمه خودی چشم به ضد حملات دوخته بود.

 این مربی شاغل در لیگ های خارج از کشور، گفت: در جریان مسابقه، تیم استقلال  تلاش داشت تا فوتبالی زیبا را اجرا کند و سعی در بازی‌سازی از زمین خود و بازی ترکیبی داشتند، اما کیفیت بازی آن‌ها به‌گونه‌ای نبود که بتوانند اندیشه‌های تاکتیکی خود را به تیم صنعت نفت آبادان دیکته کنند و ضعف آن‌ها در فاز انتقال از دفاع به حمله و تعداد کم بازیکنانشان در فاز حمله بود که عدم وجود بازیکنانی مثل وریا غفوری مزید بر علت شده که بر کیفیت بازی تیم استقلال تأثیرگذار بود و همچنین درک خوب بازیکنان آبادانی در فاز دفاع و فشرده بازی کردن آنان و نزدیکی خطوط دفاعی و میانی این تیم، سبب شد موقعیت‌های کمتری در دو طرف دروازه‌ها دیده شود.

سبحانی، بیان داشت: در نیمه دوم، تیم استقلال بازی را با سرعت بیشتری آغاز کرد که نادری پس از نفوذ از سمت چپ، توپ را به قائدی رساند و این بازیکن، با تکنیک خاص خود وارد محوطه جریمه صنعت نفت شد و پاس خوبی به تیر دو فرستاد که احمد موسوی مدافع راست پیش کشیده استقلال خود را به توپ رساند و گل اول بازی را در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند. البته پس از دریافت گل توسط صنعت، این تیم از لاک دفاعی و بازی محتاطانه‌اش خارج شد و سعی نمود موقعیت‌هایی بر روی دروازه استقلال ایجاد کنند.

این مربی بین‌المللی فوتبال، اضافه نمود: با ورود غبیشاوی و احمد شریعت زاده به‌جای حامدی فر و فاخر تهامی، تیم صنعت شکل هجومی‌تری به خود گرفت و ورود این بازیکن‌های خلاق و جوان، تحرک در فاز حمله را بیشتر کرد که موقعیت‌های خوبی را در سمت راست استقلال به وجود آوردند و با توجه به جلو کشیدن تیم استقلال برای زدن گل‌های بیشتر، فضاهای خوبی در پشت خط دفاعی آن‌ها به وجود آمد که تیم صنعت نفت به‌خوبی از این فضاها استفاده کرد و با رساندن توپ به بیت سعید در سمت راست استقلال، موقعیت‌های زیادی بدست آوردند ولی رشید مظاهری به‌خوبی در مقابل مهاجمان صنعت به‌خصوص طالب ریکانی ایستادگی کرد. اما این مقاومت در دقیقه ۸۲ با ارسال بیت سعید از روی نقطه کرنر و قطع توپ خوب محمد طیبی مدافع پیش کشیده در تیر دوم در هم شکست و استقلال گل مساوی را دریافت کرد.

سبحانی افزود: در ادامه، استقلال تهران حملات زیادی ترتیب داد که به نتیجه نرسید و بازی با نتیجه یک _ یک مساوی خاتمه یافت. نکته قابل توجه در این بازی و بازی‌های گذشته صنعت نفت، با برنامه بودن این تیم در تمام دقایق بازی و استفاده بهینه از توانایی‌های بازیکن‌های جوان و باتجربه خود می‌باشد که در این زمینه عملکرد کادر فنی بسیار مطلوب و قابل تقدیر است و امیدواریم تیم صنعت نفت همین روند روبه رشد خود را ادامه دهد. در باره استقلال نیز می‌توان به تعویض‌های بی‌هدف و بی‌برنامه کادر فنی اشاره کرد و اینکه تعویض‌های این تیم همیشه باعث افت کیفیت تیمی استقلال شده و مانع رسیدن این تیم به پیروزی و جمع‌آوری امتیازات در مراحل حساس ابتدایی لیگ شده است.

این مربی در پایان گفت: هرگاه تیم‌های خوزستانی به داشته‌های خودشان اعتماد کرده‌اند، نتیجه گرفته‌اند و مشکلات مالی هم نتوانسته مانع موفقیت آنان شود که امیدوارم تمام نمایندگان فوتبال خوزستان با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود استان، نمایندگانی شایسته برای مردم خوب این خطه فوتبال خیز کشور عزیزمان باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز