خبرگزاری کار ایران

پایان بازسازی ایل‌راه‌های خراسان شمالی‌ تا یک‌ماه دیگر

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۳۱

معاون توسعه و عمران اداره کل امور عشایر استان خراسان شمالی از پایان تیغ‌زنی و مرمت ایل‌راه‌های عشایری این استان تا پایان خرداد ماه خبرداد.

به گزارش ایلنا، رضا قربانی با اعلام این خبر افزود: با آغاز کوچ بهاره عشایر استان و بازگشت آنان به ییلاقات تیغ زنی و مرمت ایل‌راه‌های عشایری استان آغاز و تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

 قربانی با اشاره به یکهزار و دویست کیلومتر ایلراه عشایری در استان افزود: تاکنون با صرف 4 میلیارد و500 میلیون ریال اعتبار، یکهزار کیلومتر از این ایلراه‌ها برای تردد عشایر در مسیرهای کوچ مرمت و تیغ زنی شده است که مابقی آن نیز در حال انجام و بزودی پایان می‌پذیرد.

وی با اشاره به تصرف بخش‌هایی از ایل‌راه‌های عشایری توسط روستاییان و یا توسعه زمین‌های کشاورزی به عناوین گوناگون و نبود مسیر مناسب تردد افزود: عشایر استان به ناچار از ایل‌راه‌های موجود تردد می‌کنند که بخش قابل توجه کوچ آنان از جاده‌های مواصلاتی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: سه ایل‌راه اصلی شمالی، میانی و جنوبی در استان برای تردد عشایر استان‌های گلستان،سمنان،خراسان رضوی و خراسان شمالی از مناطق قشلاقی مراوه تپه گلستان تا مناطق ییلاقی استان وجود دارد که سالانه 6 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و تیغ زنی آن‌ها مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز