خبرگزاری کار ایران

رئیس‌اتاق بازرگانی خراسان شمالی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال؛ اولویت‌های مهم استان

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۳۱۱

رئیس‌اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی خراسان شمالی هدف از تشکیل کمیته قضایی حمایت از صنعت و تولید دانست و گفت: اولویت‌های مهم استان سرمایه‌گذاری ، تولید و اشتغال است.

به گزارش ایلنا، محمد صمدی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، با بیان این که هدف از تشکیل کمیته قضایی در راستای حمایت از صنعت و تولید است، گفت: از اولویت ها مهم استان سرمایه گذاری، تولید واشتغال است. در این راستا با همکاری دادگستری و دستگاه‌های اجرایی استان با تشکیل کمیته قضایی از سرمایه گذاران حمایت خواهد شد.

وی بر اهمیت سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی در راستای رونق و تقویت بیشتر تاکید کرد و  افزود: سعی ما در کمیته قضایی، رفع مشکلات پیش رو واحدهای تولیدی در کمترین زمان ممکن است.

صمدی مهمترین اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان را شناسایی واحدهای تولیدی استان، درخواست کتبی از همه واحدهای صنعتی جهت ارائه مشکلات پیش روی واحد تولیدی و در اولویت قرار دادن واحدهای فعال با معرفی اتاق بازرگانی استان جهت رسیدگی ذکر کرد.

وی جمع‌آوری و جمع بندی مشکلات واحدها، بررسی کارشناسی مشکلات در کارگروه‌های تخصصی، طبقه‌بندی مشکلات بر اساس دستگاه مربوطه دولتی، اولویت‌بندی پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی ، تشکیل شعب تخصصی و ویژه جهت رسیدگی به موضوعات قضایی بخش های تولیدی و صنعتی در استان ، ایجاد زمینه های آموزش تخصصی برای رسیدگی مطلوب در پرونده های قضایی حوزه سرمایه‌گذاری را مهمترین اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان برشمرد.

وی به فعالیت بیش از 400 واحد تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از نیمی از واحدها فعال یا با کمترین ظرفیت تولید مشغول به کار هستند.

صمدی بیشترین مشکلات پیش پای تولید کنندگان استان را شامل بانک ها، مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، صدور مجوزهای مشابه که توسط سازمان صنعت و معدن واداره کار و رفاه اجتماعی و هزینه های تحمیلی به این واحدها(چند برابر شدن هزینه های جاری مانندآب و برق و گاز و حمل و نقل) اعلام کرد.

90 درصد واحدهای تولیدی استان کارآفرین هستند
وی با بیان این که حدود 90 درصد از واحدهای تولیدی در استان کارآفرین هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تقریبا به جزء شهرک صنعتی بجنورد مابقی شهرک های صنعتی استان از معافیت های مالیاتی 10 ساله برخوردار هستند ولی با این وجود با اشتباهات حسابداری که به دلیل عدم آشنایی حسابداران و مدیران واحدها با قوانین ریز مالیاتی بوجود می آید واحدهای تولیدی از شرایط معافیت خارج  و در بیشتر مواقع جریمه هم می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز