خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی با استفاده از دسترنج کارگران محقق می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی اهداف جامعه کارگری را در تحقق شعار سال فرهنگسازی استفاده از دسترنج کارگران ایرانی اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد: بتوانیم این فرهنگسازی را در همایش‌ها و برنامه‌ها برای قشر کارگری نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، فرهاد هدایتی، دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی در رابطه با نامگذاری سال با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: باتوجه به تحریم‌ها و شرایط حاکمیتی کشور، همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی بوده چراکه این مهم همیشه سرلوحه نامگذاری شعارهای رهبری طی سالیان گذشته بوده است.

وی به اضافه کردن موضوع «عمل و اقدام» به شعار امسال اشاره کرد وافزود: این مهم نشان دهنده این است جامعه کارگری و کسانی که درعرصه کار و اقتصاد هستند هنوز نتوانستنه‌اند دغدغه‌های مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند.

هدایتی اقتصاد مقاومتی را خرید کالای ایرانی دانست واظهارکرد: چراکه خرید کالای ایرانی رونق، اشتغال، امنیت اقتصادی و... را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ارزش نهادن به کالای ایرانی و تولیدات قطعا اشتغال پایدار را در کشور مهیا خواهد کرد و ارزش کار کارگر ایرانی را به معرض نمایش می‌گذارد.

هدایتی اهداف جامعه کارگری در تحقق شعار سال رهبری را فرهنگ سازی استفاده و بهره گیری از دست رنج و کالای کارگر ایرانی اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این فرهنگ سازی را در همایش‌ها و برنامه‌ها برای همه و به خصوص قشر کارگری نهادینه کنیم.

وی بابیان اینکه باید به داشته‌های خود قناعت داشت و درعمل و اقدام به دست رنج کارگر ایرانی اهمیت داد، افزود: چرا که خرید هر کالای خارجی درعمل شوق، یک کارخانه و اشتغال را در معرض خطر قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: اگر هدف ما عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است باید برای پایدار ماندن اشتغال و دست رنج کارگر ایرانی از داشته‌های خود استفاده کنیم.

دبیراجرایی خانه کارگر خراسان شمالی درباره اهمیت مسولیت مدیران ارشد درتحقق شعار سال رهبری نیز گفت: مسئولان باید امسال درعمل به برنامه‌های دستگاه‌ها از تولیدات و اقتصاد حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌ها خرید کالای ایرانی را به عنوان الگو باید سرلوحه کار خود قرار دهند، اظهارکرد: چراکه متاسفانه در برخی دستگاه‌ها مشاهده می‌کنیم از کالاهای دارای برند خارجی استفاده می‌کنند درحالی که برند داخلی باعث اشتغال و بکارگیری نیروی کارایرانی و پویا شدن اقتصاد ایرانی خواهد شد.

کد خبر : ۳۶۴۰۴۳