خبرگزاری کار ایران

عضو هئیت مدیره شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور:

درخواست 146 فرونده هواپیما برای افزایش ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی کشور

عضو هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور گفت: با برداشته شدن تحریم ها، درخواست 146 فروند هواپیما از سوی وزیر راه و شهرسازی برای افزایش ناوگان حمل و نقل هوایی کشور داده شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، سید احمد مومنی در آئین تکریم و معارفه مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد، با بیان اینکه با برداشته‌شدن تحریم‌ها، درخواست 146 فروند هواپیما از سوی وزیر راه و شهرسازی برای افزایش ناوگان حمل و نقل هوایی کشور داده شده است.

وی اظهار داشت: در شرایط جدید دوران پساتحریم و اجرای برجام، فضای بین‌المللی برای توسعه ناوگان هوایی کشور مطلوب خواهد شد.

مومنی به تاثیر تحریم‌ها بر صنعت هوانوردی کشور  اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در این خصوص وجود داشت، تجهیزات هوانوردی با مشکل تهیه می‌شد اما در عین حال، تجهیزات استفاده شده در فرودگاه‌های کشور از بهترین برندهای اروپا و آمریکا است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور از تجهیز تمام فرودگاه‌های کشور به دستگاه‌های کمک ناوبری و کمک بصری خبر داد و افزود: با تأمین این تجهیزات و ارائه آن به فرودگاه‌ها، کاستی‌های موجود نیز رفع می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود  با بیان اینکه فرودگاه بجنورد با داشتن تمام تجهیزات مرتبط، یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است، گفت: از نظر طول باند، این فرودگاه جزو هشتمین فرودگاه‌های باند طولانی جهان است و مقاومت باند آن نیز برابر با مقاومت باند فرودگاه مهرآباد است.

در پایان مراسم از زحمات امانی نبی، مدیر سابق فرودگاه بین‌المللی بجنورد تقدیر و مهندس رزاز، به عنوان مدیر جدید در این سِمت معرفی شد.

کد خبر : ۳۳۹۰۵۳