خبرگزاری کار ایران

حسینی‌مقدم مطرح کرد:

70 درصد مدیران، غیر مرتبط با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند

کد خبر : ۳۲۷۷۸۷

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در سطح کشور قریب به 70 درصد مدیران، غیرمرتبط با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، محسن حسینی‌مقدم در نشست مشترک با سرگروه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش خراسان‌شمالی مهمترین انتظار از گروه‌های آموزشی را ارتقاء کیفیت آموزشی معلمان دانست و گفت: نظارت بالینی توسط گروه‌ها از خواسته‌های مهم وزارت است تا بدانیم در مدرسه به عنوان کانون تربیت چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی سازمان فنی و حرفه‌ای را متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی به افرادی دانست که شاغ در بازار بوده و می‌خواهند کار و مهارت خود را تکمیل کنند و   افزود: در این میان وزارت آموزش و پرورش متولی آموزش‌های رسمی است.

حسینی‌مقدم به استقرار ساختار 6.3.3 از سال‌آینده در پایه‌دوم متوسطه هنرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: با این وجود آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها 3 ساله خواهند شد و یک‌سال به آن اضافه می‌شود.

وی متذکر شد: باید بررسی کرد چه محتوایی قرار است در این یک‌سال اضافه شده گنجانده شود و وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تا چه میزان رضایت‌مند است.

وی یادآور شد: امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که 5 هزار نفر جدب شدند دو هزار نفر به عنوان هنرآموز جذب شدند در حالیکه تعداد 180 هزار  نفر فارغ التحصیل لیسانس و فوق‌لیسانس در این آزمون شرکت کردند.

وی به جذب 100 درصدی اعتبارات آموزشی هنرستان‌ها در سال‌گذشته به میزان 26 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: امسال نیز 36 میلیارد تومان به این منظور در نظر گرفته شده که اگر به مجموع هنرستان‌ها تقسیم شود به هر هنرستان حدود 5 میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز