خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان؛

توسعه صنایع استان در گروه احداثخط آهن اسفراین، شیروان وبجنورد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۲۹

با احداثاین راه آهن بسترسازی لازم به منظور بهره برداری صنایع استان از شبکه ریلی فراهم خواهد شد.

مهندس میرافضلی در نخستین نشست مشترک مدیران صنایع استان خراسان شمالی، با تاکید بر پیگیری تقاضای احداثخط آهن اسفراین، شیروان، بجنورد که از سوی صنایع بزرگ استان خراسان شمالی گفت: توسعه صنایع استان در گرو احداثاین خط آهن و بستر سازی لازم به منظور بهره برداری صنایع استان از شبکه ریلی کشور می باشد.

به گزارش ایلنا از بجنورد، وی گفت: این طرح ضمن برخورداری از توجیه اقتصادی کامل نقشی اساسی در اقتصاد صنعتی و کشاورزی منطقه خواهدداشت.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان همچنین با طرح این موضوع که همجواری استان خراسان شمالی با کشورهای آسیای میانه از فرصت های مطلوب منطقه است، پیشنهاد ایجاد یک دفتر مشترک به منظور بهره وری از این فرصت را مطرح کرد که با موافقت مدیران صنایع مواجه شد.

عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی خراسان با تشریح تجارب و توانمندی های شرکت در حوزه مسایل فنی و صنعتی، در خصوص تبادل این تجربیات و همکاری با صنایع استان اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی مشترک در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی، ایجاد دفتر هماهنگی صنایع به منظور سامان دهی مناسبات مشترک صنایع، طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و طرح انتقال آب دریای خزر و شیرین سازی آن با توجه به مشکلات تامین آب صنایع استان را از جمله پیشنهادات شرکت پتروشیمی خراسان عنوان کرد.

راه برون رفت از مشکلات توسعه صنایع و دستیابی به توسعه پایدار

دکتر نیکدل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، نیز با تاکید بر تعامل و همگرایی صنایع استان گفت: راه برون رفت از مشکلات کنونی توسعه صنایع و دستیابی به توسعه پایدار در منطقه است.

وی افزود: راهکاری که منافع سرشاری را در استان و در سطوح ملی خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین خواستار تشکیل خانه صنعت ومعدن در استان شد و ازمدیران صنایع خواست تا با انگیزه بیشتری این طرح را دنبال کنند.

در این نشست مدیران آلومینای جاجرم، مجتمع صنعتی و فولاد اسفراین، قند شیروان، شرکت بهنوش و مسئولین حوزه صنعت استان خراسان شمالی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز