خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

۵ هزار بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی خراسان شمالی بهره مند شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۷۲

تاپایان آذرماه امسال ۵ هزار و یک نفر بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی خراسان شمالی بهره‌مند شدند.

۵ هزار بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی خراسان شمالی بهره‌مند شدند
سرپرست سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام اینکه، درحال حاضر ۹ هزا ر و ۲۵۷ نفر درخراسان شمالی ازسازمان تامین اجتماعی این استان مستمری دریافت می‌کنند، گفت: تاپایان آذرماه امسال ۵ هزار و یک نفر بازنشسته از خدمات تامین اجتماعی خراسان شمالی بهره‌مند شدند.
سید احمد سیدی، تصریح کرد: از مجموع مستمری بگیران این سازمان در استان خراسان شمالی نیز۳ هزار و ۴۵۶ نفر از کار افتاده و ۹۲۹ نفر بازمانده تحت پوشش هستند.
وی با بیان اینکه، ارائه خدمات به جامعه هدف از سوی این سازمان در قالب خدمات بلند مدت و کوتاه مدت جای می‌گیرد افزود: خدمات بلند مدت شامل مستمری بازنشستگی از کار افتادگی و بازماندگان است.
وی اضافه کرد: این تعهدات استانداردهای تعیین شده و به وسیله سازمان بین المللی کار و سازمان بین المللی تامین اجتماعی تنظیم شده و بالا‌ترین حد این استاندارد‌ها را در بر می‌گیرد.
سیدی، پرداخت مستمری بلند مدت، تامین شرایط زندگی مناسب برای بیمه شدگان به هنگام بازنشستگی و از کارافتادگی، یکی از کارکردهای اصلی نظام بیمه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: براین اساس سازمان تامین اجتماعی در قبال دریافت بیمه از بیمه شدگان در دوران اشتغال آن‌ها، مسئولیت پرداخت مستمری، تامین و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان و خانواده آنان را درهنگام پیری، از کار افتادگی و فوت برعهده دارد.
وی تصریح کرد: مستمری بگیران تحت پوشش علاوه بر دریافت مستمری از خدمات درمانی که در مراکز درمانی ملکی و مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی ارائه می‌شود برخوردار هستند.
او، پرداخت عیدی، حق اولاد، حق عائله‌مندی، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال، ارائه کالا برگ، حق مسکن و پرداخت حمایت یارانه‌ای دولت، کمک به سبد خانوار مستمری بگیران، اعطای تسهیلات وام مالی از طریق بانک رفاه از دیگر خدماتی است که برای بهبود شرایط زندگی بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تحت پوشش این سازمان ارائه می‌شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود بابیان اینکه درحال حاضر ۱۰۴ هزار نفر بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی استان هستند افزود: براین اساس، با احتساب افراد تحت تکفل و بیمه شدگان تبعی ۳۴۰ هزار نفر یعنی حدود ۳۸ درصد جمعیت این استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز